تعامل دانشگاه با جامعه یکی از سیاست های راهبردی دانشگاه کاشان است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۱ کد : ۶۸۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۵
تعامل دانشگاه با جامعه یکی از سیاست های راهبردی دانشگاه کاشان است

رئیس دانشگاه کاشان گفت: یکی از سیاست های راهبردی این دانشگاه ارتباط و تعامل با جامعه و مردم شهر است.

 

دکتر عباس زراعت در جمع نمازگزاران در مسجد امیرالمؤمنین(ع) کاشان، تعامل با جامعه را برای رفع نیازهای شهر ضروری دانست و  اظهار داشت: دانشگاه کاشان با دارا بودن پتانسیل های بالقوه اعضای هیأت علمی توانمند و متخصص در تمامی زمینه ها، آماده ارائه طرح های تحقیقاتی برای حل مسایل و مشکلات این شهر است.

 

وی  به رشد افتخارات و موفقیت های آموزش عالی کشور در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: ایران رتبه نخست را در شتاب علمی جهان دارد.

 

وی تاکید کرد: ایران در جهان به لحاظ رتبه علمی و تولید علم از رتبه 25 در سال 2013 به رتبه 17 ارتقاء پیدا کرد و در منطقه نیز در سال گذشته رتبه اول را کسب کرده است.

 

دکتر زراعت به یک هزار و 126 شرکت دانش بنیان در کشور اشاره کرد و افزود: در این شرکت ها 30 هزار نفر شاغل هستند و رشد 16 درصدی صادرات راداشته است.

 

رئیس دانشگاه کاشان رشد اعتبارات پژوهشی را از دیگر افتخارات آموزش عالی کشور در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و گفت: اعتبارات پژوهشی از زیر نیم درصد برای نخستین بار در سال 96 به دو درصد ارتقاء یافته است که این امر جای تقدیر دارد.

 

دکتر زراعت همچنین به توسعه علمی و کسب افتخارات و موفقیت های دانشگاه کاشان از سال 93 تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: هر سال آموزش عالی دانشگاه های کشور را در 25 شاخص بررسی و مورد ارزیابی قرار می دهد که در سال گذشته دانشگاه کاشان به عنوان تنهاترین دانشگاه غیر از مرکز استان در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

 

وی قرار گرفتن دانشگاه کاشان در ردیف سطح 2 دانشگاه ها را از دیگر افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید برای نظم دهی دانشگاه ها، طرح آمایش دانشگاه ها را مطرح و بر این اساس دانشگاه ها را به چهار سطح تقسیم بندی کرد که طی دارا بودن شاخصه های مثبت، دانشگاه کاشان توانست در ردیف سطح دو قرار گیرد.

 

وی افزود: قرار گرفتن این دانشگاه جزء یک درصد برتر دانشگاههای جهان، معرفی چهار استاد این دانشگاه به عنوان برترین دانشمندان ایرانی و یک درصد برتر دانشمندان جهان و معرفی یکی از استادان این دانشگاه به عنوان جوانترین و پرکارترین دانشمند بین المللی از دیگر افتخارات این دانشگاه طی این چند سال اخیر بوده است.

 

دکتر زراعت  خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در شاخص های پژوهشی نیز توانست بعد از دانشگاه تهران، رتبه دوم را کسب کند.

 

وی به کسب رتبه نخست آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان در سال جاری اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان همچنین توانست در ردیف 10 دانشگاه برتر سبز کشور به لحاظ انرژی پاک، تولید و مصرف و ترویج انرژی قرار گیرد.

 

وی  با اشاره به دارا بودن پتانسیل بالقوه انرژی خورشیدی در این شهرستان خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان برای کاهش مصرف انرژی، آماده همکاری برای نصب سلول های خورشیدی روی بام های منازل این شهر است.

 

رئیبس دانشگاه کاشان رصدخانه بین المللی کامو را فرصتی مناسب برای توسعه شهر کاشان دانست و افزود: مدیریت و انجام امور پژوهشی این رصدخانه در آینده نزدیک به دانشگاه کاشان واگذار خواهد شد.

 

دکتر زراعت افتتاح شعبه آی سی تی پی در این دانشگاه  را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد و گفت: با حمایت وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری این شعبه به زودی در پژوهشکده قمصر دانشگاه افتتاح خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه کاشان در پایان اعلام کرد این دانشگاه آماده هر گونه همکاری برای در اختیار قرار دادن آزمایشگاه ها، کارگاه ها و کتابخانه ها و برای انجام طرح های تحقیقاتی محققان و پژوهشگران و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت است.


نظر شما :