دانشگاه کاشان آماده ارائه طرح های تحقیقاتی برای رفع نیازها و مشکلات شهر است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۹ کد : ۶۸۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۳
دانشگاه کاشان آماده ارائه طرح های تحقیقاتی برای رفع نیازها و مشکلات شهر است

رئیس دانشگاه کاشان گفت: با تشکیل شورای پژوهش، این دانشگاه آماده استقبال از ارائه طرح های تحقیقاتی برای رفع نیازها و مشکلات مردم این شهر می باشد.

دکتر عباس زراعت در جمع اعضای انجمن اوتیسم کاشان با اشاره به اینکه دانشگاه در برابر تمام مسایل مربوط به جامعه مسئول است  اظهار داشت: اساتید و دانشجویان باید نیازهای جامعه را بسنجند و طرح ها و راهکارهایی را برای رفع مشکلات جامعه بیابند.

وی اصلاح در رشته ها و سرفصل ها را لازم دانست و افزود: یکی از مسایل مهم جامعه بیکاری، مشکل اشتغال، اعتیاد و طلاق است که رفع این مشکلات همت استادان و محققان و پژوهشگران را می طلبد.

وی یکی از سیاست های راهبردی این دانشگاه را ارتباط با جامعه عنوان کرد و گفت: ارتباط استادان و دانشجویان با جامعه و ارتباط متقابل مسئولان و مردم با دانشگاه تاثیربسزایی در رفع نیازها، کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه شهر دارد.

رئیس دانشگاه کاشان به تشکیل دبیرخانه دائمی آموزش و پرورش، انجمن نابینایان و انجمن اوتیسم در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بنیاد نخبگان سعیدی این دانشگاه آماده حمایت از طرح های تحقیقاتی کاربردی دانش آموزان و پژوهشگران و محققان است.

مسئول انجمن اوتیسم کاشان نیز در این نشست هدف از تشکیل این جلسه را رفع نارساییها و درک بهتر مردم با بیماران اوتیسم و دسترسی هرچه بیشتر بیماران اوتیسم به خدمات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره بهزیستی و انجمن اوتیسم تاکنون 72 پرونده از بیماران اوتیسم در این شهرستان تشکیل و شناسایی شده است که20 نفر از این تعداد مشغول آموزش هستند.

خانم خیامی افزود: اگر فرزندان اوتیسم تا سن 8 سالگی آموزش نبینند زندگی آنها و خانواده هایشان با اختلال روبرو می شود.

وی ایجاد مرکزی برای نگهداری و آموزش این افراد را لازم دانست و گفت: همکاری خیرین و مسئولان شهر  برای تسریع ایجاد این مرکز، تاثیربسزایی در رفع مشکلات بیماران اوتیسمی و رسیدن به آرامش نسبی خانواده هایشان خواهد داشت.


نظر شما :