رشد اعتبارات دانشگاه کاشان

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۰ کد : ۶۸۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۲۹
رشد اعتبارات دانشگاه کاشان

مدیریت برنامه ریزی و توسعه به عملکرد سال 95 شاره کرد و گفت: با پیگیری های و تلاشهای انجام شده اعتبارات هزینه ای دانشگاه در سالجاری در مقایسه با سال 95 رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

عبدالله رمضانی علوی، نرخ رشد اعتباری دانشگاه کاشان 21 درصد، دانشکده منابع طبیعی وعلوم زمین 68درصد و پردیس خواهران را برابر52 درصد اعلام کرد و افزود: همچنین ردیف اعتباری جدید برای پژوهشکده علوم و فناوری نانو با اعتباری برابر4933 میلیون ریال ایجاد شد.

وی اظهار داشت: باپیگیری های انجام شده در خصوص دیون (جاری و سنواتی) جذب 30 میلیارد ریال از دیون به تایید مراجع ذیربط رسید که مبلغ 15میلیاردآن جذب و مبلغ 15 میلیارد مابقی نیز تا خردادماه سالجاری پرداخت می گردد.

وی جذب اعتبار پروژه عمرانی توسعه دانشکده علوم انسانی ( خیرارجمند جناب اقای سعیدی) به مبلغ 15 میلیاردو 420 میلیون ریال از محل ردیف بودجه ی خیرین وزرات علوم ،تحقیقات و فناوری از دیگر فعالیتهای این حوزه در سال قبل در این زمینه ذکر کرد و افزود: اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ50 میلیاردریال جهت تکمیل پروژه های عمرانی، کتابخانه مرکزی، و سالن اجتماعات و نیز راه اندازی شرکت های اقتصادی دانش بنیان نیز در سال گذشته انجام شد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه دانشگاه کاشان مهمترین دستاورد این دانشگاه را اجرای برنامه راهبردی(93-97) و برنامه عملیاتی سال95 دانشگاه بیان کردوگفت: درتلاش هستیم با آموزش و فرهنگ سازی تفکر راهبردی را در سطوح مختلف سازمانی نهادینه نماییم.

رمضانی علوی به بازنگری در ساختار و مدل اجرایی برنامه راهبردی سال(97-93) دانشگاه کاشان درقالب پروژه راهبردی و برنامه جاری حوزه ها اشاره کرد وتاکید نمود: تعداد25پروژه راهبردی در برنامه عملیاتی سال 95 دانشگاه تعریف و پیش بینی شده و امید است در سالجاری کلیه پروژه های مذکور اجرایی و خاتمه یابد.

وی از برگزاری4 نشست راهبردی با (روسا،معاونین ومدیران محترم گروه های آموزشی و پژوهشی دانشکده هاو مراکز پژوهشی دانشگاه باهدف گفتگو، بررسی وتحلیل موضوعات راهبردی، خبر داد.

رمضانی علوی همچنین به بازنگری در ساختار تشکیلاتی دانشگاه مبتنی برسند راهبردی ازجمله پروژه های محوری سال گذشته اشاره و اظهار امیدواری کرد: تشکیلات پیشنهادی به تصویب هیات امناء دانشگاه نیز برسد.

 وی شناسایی، مستند سازی و اصلاح و بهبود 20فرایند کلیدی را از برنامه های مدیریت توسعه و برنامه ریزی در سال گذشته بیان کرد و افزود: تلاش داریم تا طی نشست های مختلف با مدیران، مجریان و متولیان فریاندهای اجرایی در زمینه تصویب و عملیاتی کردن فرایندهای مذکور اقدام نماییم.

وی به اجرای ماده 7 برنامه راهبردی (93-97) دانشگاه  برطراحی و اجرای برنامه های اموزش وتوانمند سازی  مدیران واجرای آن با هدف توسعه مهارتهای فنی، انسانی، ادراکی و اجتماعی مدیران اشاره کرد و افزود: همچنین برنامه اخلاق در دانشگاه، درطول سال با استفاد از اساتید مبرزوبا هدف ارتقاء اخلاق حرفه ای و تعالی سازمانی برگزار شد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه دانشگاه کاشان از اخذ موافقت قطعی 5 رشته تحصیلی در سال تحصیلی 96-95 در این دانشگاه خبر داد.

عبدالله  رمضانی علوی گفت: دفترگسترش آموزش عالی باایحادرشته های تحصیلی آموزش زبان انگلیسی(کارشناسی)، مطالعات خانواده(کارشناسی)، درواحدخواهران ومهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار(کارشناسی)، ریاضی کاربردی(دکترا)، روانشانسی تربیتی (روزانه ارشد) در دانشگاه کاشان موافقت نموده  است که در صورت تکمیل ظرفیت برای سال تحصیلی جدید دراین رشته ها دانشجو پذیرش خواهد شد.

وی به راه اندازی کارگروه مدیریت سبز دردانشگاه و شرکت در نخستین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز اشاره کرد و افزود: دراین نمایشگاه دانشگاه کاشان به عنوان یکی از10 دانشگاه برتردرحوزه مدیریت سبز معرفی شد.

وی ازافتتاح سامانه جامع آموزش عالی(عتف) با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،درسه دانشگاه کشور ازجمله فردوسی مشهد،خواجه نصیر الدین طوسی ودانشگاه کاشان خبرداد و تاکید نمود: کلیه اطلاعات این دانشگاه در زمینه های مختلف دانشجویی، هیات علمی، رشته های تحصیلی ، فضاهای کالبدی، در سامانه مذکور بارگذاری شده است  همچنین فراهم نمودن مقدمات لازم جهت استقرار سامانه مدیریت و نظارت بر پروژه های عمرانی دانشگاه  و عملیاتی نمودن سامانه مذکور در سالجاری نیز ازجمله فعالیتهای انحام شده در این مدیریت می باشد

ب) برنامه سال 96

از برنامه های محوری سال 96 این مدیریت میتوان به استقرار سامانه بودجه ریزی برمبنای عملکرد با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی سال 96 دانشگاه با تاکید بر سیاست های مالی و اقتصادی مندرج بر طرح راهبردی 93 و 97 دانشگاه  اشاره کرد.

مدیر برنامه ریزی وتوسعه دانشگاه کاشان شناسایی منابع جدید مالی در سال جاری را ازدیگر فعالیت ها عنوان کرد و افزود: استقرار الگوی نظام درآمد- هزینه در مراکز پژوهشی ،مشارکت با سرمایه گذاران و کارآفرینان در پروژه های دانشگاه در راستای تامین منابع مالی جدید  و ایجاد حداقل2 شرکت اقتصادی دانش بنیان در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیرو مدیریت و بهینه سازی هزینه های جاری نیزاز دیگر برنامه های دانشگاه در سالجاری است.


( ۱ )

نظر شما :