همایش زن، دفاع مقدس، رسالت و نقش‌ها در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۴ اسفند ۱۳۸۷ | ۲۱:۴۷ کد : ۶۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۴

 

 

همایش زن، دفاع مقدس، رسالت و نقش‌ها در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این همایش، زنان را از نقش‌آفرینان و تأثیرگذاران دوران انقلاب دانست و گفت: با فعالیت‌های درخشانی که بانوان مسلمان ایران در دوران انقلاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی از خود ایفا کرده‌اند،‌بانوان در کشورمان صاحب ارزش و مقتدای دیگر کشورها شده‌اندو پاسبانی از این جایگاه بر بانوان لازم است.

دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد،، با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی‌(ره) که زنان باید در مقدرات اساسی جامعه حضور داشته باشند افزود: نقش زنان در پیشرفت و موفقیت مردان و تحولات جامعه بسیار مهم است که اگر زنان یک جامعه، موفق، متعهد و مصمم باشند مردان آن جامعه هم موفق خواهند بود و در همان مسیر پیشرفت خواهند کرد.

وی، برگزاری نخستین یادواره شهدا در روز پنجم و تدفین سه شهید گمنام در روز ششم اسفندماه را یادآور رشادت‌ها و ایثار این بانوان دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری این یادواره گامی در راستای آشنایی نسل جوان با ماهیت و جنبه‌های متعالی دوران دفاع مقدس و اسوه‌ای برای دانشجویان باشد.

استاد دانشگاه جامعه‌الزهرا(س) قم هم در این همایش، حضرت زینب (س) را از بزرگترین زنان دوران اسلام ذکر کرد و گفت: فداکاری‌ها و وفاداری‌های حضرت زینب(س) اربعین امام حسین(ع) را تبیین کرد.

طاهره حیدری مجد، حضرت زینب(س) را بهترین الگو و اسوه برای بانوان اسلام دانست و افزود: مادران و همسران شهید و بانوان مسلمان ایران با الگوگیری از این بانوی استقامت در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از هیچ کمکی دریغ نکردند و با حضور در جبهه، پشت جبهه و فرستادن فرزندانشان، از اسلام و حفظ ارزش‌های اسلامی دفاع کردند.

 

 

به گفته وی، دشمن برای براندازی اسلام دو عنصر مهم جوانان و بانوان را از راه تهاجم فرهنگی هدف قرار داده است و بهترین راه دفاع بانوان حفظ حجاب است.

ایشان، حجاب همراه با عفت را به بانوان تأکید کرد و گفت: زن بی‌عفت جامعه را آلوده می‌کند و برای به ثمررساندن اهداف متعالی اسلام تعهد و تخصص همراه با هم لازم است.

مشاور رئیس در امور بانوان دانشگاه کاشان، هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و تکریم از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های بانوان و خانواده‌های شهدا ذکر کرد و گفت: به همین مناسبت نخستین یادواره شهدا در پنجم اسفندماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

 

 

مریم هاشمی، با اشاره به پیام حضرت امام خمینی(ره) که زنان حق بیشتری از مردان دارند افزود: اگر زنان شجاع و انسان‌ساز از ملت‌ها گرفته شوند ملت به شکست وانحطاط کشیده می‌شود.

وی، امنیت و آرامش، فضای معنوی حاکم، رشد و شکوفایی و خلاقیت‌های جوانان ایرانی و پرتاب ماهواره امید را از ثمره خون فرزندان شهید و ایثار خانواده‌های شهدا دانست و اظهار داشت: امروز زنان ما با حضور در همه عرصه‌های علم و فناوری و تحکیم بنیاد خانواده همگام با مردان رسالت اجتماعی خود را به دوش می‌کشند.

این همایش با همکاری دفتر مشاوره بانوان دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

 


نظر شما :