ارتباط آموزش و پژوهش توسعه علمی را به همراه دارد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۴ کد : ۶۷۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۳
رییس دانشگاه کاشان گفت: ارتباط آموزش و پژوهش، تولید ، ثروت و فناوری و توسعه علمی را در پی خواهد داشت. دکتر عباس زراعت در برنامه دهه سرآمدی آموزش "روز درهای باز دانشگاه"، تعامل و ارتباط بین دانشگاه و آموزش و پرورش را لازم دانست و اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم، تعامل و ایجاد پیوند میان آموزش و پژوهش، ارتقای شیوه های آموزشی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها و آوردن آموزش به سطح جامعه است.
ارتباط آموزش و پژوهش توسعه علمی را به همراه دارد

 رییس دانشگاه کاشان گفت: ارتباط آموزش و پژوهش، تولید ، ثروت و فناوری و توسعه علمی را در پی خواهد داشت.

دکتر عباس زراعت در برنامه دهه سرآمدی آموزش "روز درهای باز دانشگاه"، تعامل و ارتباط بین دانشگاه و آموزش و پرورش را لازم دانست و اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم، تعامل و ایجاد پیوند میان آموزش و پژوهش، ارتقای شیوه های آموزشی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها و آوردن آموزش به سطح جامعه است.

وی یکی از سیاست های مدون مدیریت این دانشگاه را ارتباط با جامعه و به خصوص مراکز آموزشی بیان کرد و افزود: در همین راستا دانشگاه کاشان با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای را منعقد و دبیرخانه دائمی با آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی دانشگاه را از آن جامعه بیان کرد و افزود: دانشگاه نباید محدود به کلاس و آزمایشگاه و کارگاه و از جامعه منقطع باشد بلکه باید بخشی از جامعه باشد.

دکتر زراعت  دانشگاه و آموزش و پرورش را به مانند یک خانواده عنوان کرد و گفت: از آنجا که  دانشگاه محصول آموزش و پرورش را تربیت می کند با تعامل با این دو نهاد و تربیت صحیح دانش آموزان و دانشجویان مسئولیت پذیر و سخت کوش می توان توسعه علمی را شاهد بود.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه همه در قبال نسل آینده و جامعه مسئول هستیم افزود:  با سرمایه گذاری آموزش و پرورش همه ما باید با بیدارگری  بتوانیم در قبال نسل آینده پاسخگو باشیم.

دکتر زراعت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در قبال رشد علمی هم مسئولیت و هم پتانسیل دارد تصریح کرد: بر اساس تحقیقات و تجربه کشورهای پیشرفته، آتچه که انسان را می سازد آموزش و پرورش است.

وی فراهم کردن زیرساخت های لازم آموزشی را لازم دانست و گفت: زمانی مملکت ما ساخته خواهد شد که نیازهای آموزش عالی و آموزش و پرورش فراهم شود.

وی سیستم نظام آموزشی را تنها بر آموزش نادرست دانست و افزود: باید به جسم، فکر، روح و روان دانش آموزان توجه شود و  کار، مهارت و مشاغل مختلف در مدارس و دانشگاه ها به  دانش آموزان و دانشجویان فرا داده شود.

رئیس دانشگاه کاشان پژوهش را لازمه موفقیت عنوان کرد و گفت: دانشگاه کاشان آماده همکاری  با معلمان  و دانش آموزان در استفاده از آزمایشگاه ها ، کارگاهها وکتابخانه های این دانشگاه  برای ارائه طرح های پژوهشی است.

وی به پتانسیل های شهر کاشان برای ارائه طرح های پژوهشی اشاره کرد و اظهار داشت: کویر، گلاب، گیاهان دارویی، فرش کاشان، باستان شناسی، انرژی خورشیدی و حتی عقرب کاشان از پتانسیل های و نعمت های خدادادی این منطقه است که با ارائه طرح های تحقیقاتی و علمی هر کدام منبع درآمد است.

دکتر زراعت تاکید کرد: هر معلمی که کارآفرینی و نخبه پروری داشته باشد این دانشگاه با همکاری بنیاد نخبگان سعیدی از این افراد حمایت ویژه می کند.

رییس دانشگاه کاشان به افتخارات وموفقیت های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن دانشگاه کاشان درردیف 10 دانشگاه برتر، و در سطح 2 دانشگاه های کشور، کسب رتبه دوم پژوهشی ، معرفی چهار استاد این دانشگاه در بین دانشمندان بین المللی، قرار گرفتن این دانشگاه جزء 5 دانشگاه برتر کشور در جذب دانشجویان خارجی و کسب رتبه اول این دانشگاه در جذب خیرین از افتخارات اخیر این دانشگاه است.

در این نشست معاونین آموزشی آموزش و پرورش کاشان و آران و بیدگل نیز دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در خصوص تعامل هر چه بیشتر آموزش و پرورش با دانشگاه ارائه کردند.

برگزاری کارگاه های آموزشی و میزگرد با حضور رؤسای دانشکده ها ی دانشگاه کاشان از دیگر برنامه های روز درهای باز دانشگاه کاشان بود.

دهه سرآمدی آموزش از سوم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه در تقویم وزارت علوم نامگذاری شده است.


نظر شما :