معاون فرهنگی دانشگاه کاشان: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجبات تقویت نظام را فراهم میکند

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۹ کد : ۶۷۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۸۲
معاون فرهنگی دانشگاه کاشان: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجبات تقویت نظام را فراهم میکند

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای بالاترین پشتوانه برای تقویت و پایداری نظام جمهوری اسلامی است.

دکتر حسین ستار در جمع نمایندگان تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان،انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را گامی مهم برای تعیین سرنوشت کشور دانست و اظهار داشت: از آنجا که انتخابات در کشور ما مبتنی بر اسلامیت، جمهوریت و دموکراسی و مردمسالاری دینی است حضور مردم نقش تعیین کننده ای برای تقویت نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی فضای انتخابات را مبتنی بر رقابت دانست و افزود: لازمه فضای رقابت نقد است اما نقدها باید سازنده و سالم باشد تا موجبات تخریب و توهین دیگران را فراهم نسازد.

معاون فرهنگی دانشگاه تاکید کرد: باید سعی کرد تا در انتخابات رقابت ها موجب تخریب  کاندیداها نشود و با تخریب سعی نکنیم نظام را ناکارآمد و کشور را مملو از فساد و انقلاب را ناکام در رسیدن به شعارهایش معرفی کنیم.

دکتر ستار اخلاق و ارزش های اسلامی را لازمه انتخابات بیان کرد و افزود: بر اساس فرمایش بزرگان انتخابات از افعال عبادی است واگر انگیزه الهی داشته باشیم در چارجوب اخلاق می توانیم انتخاباتی سالم را برگزار کنیم.

وی نقش دانشگاهیان را برای برگزاری انتخاباتی سالم حایز اهمیت دانست و گفت: در فضای انتخابات، دانشگاه باید به عنوان نماد علم، الگو برای دیگران باشد و بتواند در این مسیر الگوی تحلیل، نقد و تبلیغات و مناظره را به جامعه ارائه دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: از پتانسیل های جوانان دانشجو و استادان دانشگاه می توان برای معرفی هر چه بهتر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با برگزاری جلسات مناظره  و تریبون های آزاد و کرسی های آزاداندیشی استفاده کنیم.

دکتر ستار با بیان اینکه دانشگاه فضای علمی است تاکید کرد: امید است در سایه تعامل و همفکری  و هماهنگی  تشکل ها و کمیته نظارت بر نشریات در چارچوب قانون و ضوابط موجود، زمینه لازم را برای مشارکت حداکثری فراهم شود تا بتوان انتخاباتی سالم برگزار کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را تاکید کرد و گفت: حضور حداکثری و پرهیز از تخریب کاندیداها دو اصل اساسی در انتخابات است.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: همه مردم محترم هستند و هواداران کاندیداها نباید افرادی که رد صلاحیت شده اند تخریب کنند.

وی نقش دانشگاه را برای حضور حداکثری مردم و انتخاب آگاهانه حایز اهمیت دانست و گفت: دانشگاه با جامعه فرق می کند و برنامه ها باید خردمندانه باشد و روی این دو اصل شرکت حداکثری و پرهیز از تخریب و تهمت کاندیداها پافشاری  و تاکید داشته باشند.

در این نشست نمایندگان و دبیران تشکل هایی دانشجویی دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را در خصوص برگزاری جلسات مناظره و سخنرانی نمایندگان کاندیداها و کمیته نظارت بر نشریات  و برگزاری ایستگاه تبلیغات انتخابات در دانشگاه در ایام انتخابات بیان کردند


نظر شما :