دانشگاه کاشان در جذب دانشجویان خارجی جزء ۵ دانشگاه برتر کشور است

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۴ کد : ۶۷۳۲ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۴۵۱۵
دانشگاه کاشان در جذب دانشجویان خارجی جزء ۵ دانشگاه برتر کشور است

رئیس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در جذب دانشجویان خارجی در ردیف 5 دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

دکتر عباس زراعت در جمع خبرنگاران کاشان  تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل این دانشگاه را در حال حاضر حدود 400 دانشجو بیان کرد و افزود: امید است تا سال آینده تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه به یک هزار دانشجو برسد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان خارجی این دانشگاه از کشورهای عراق، سوریه، افغانستان، گرجستان و تاجیکستان هستند افزود: با انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهای مشترکی که با دانشگاه های کشورهای ایتالیا و  فرانسه نیز منعقد شده، سعی بر این است که تبادل دانشجو در این کشورها نیز داشته باشیم.

وی بین المللی شدن دانشگاه را از اهداف کلان  دانشگاه کاشان بیان کرد و افزود: با تاسیس موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی در این دانشگاه، از سال گذشته تاکنون اقدامات مؤثر و مثبتی برای بین المللی شدن دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه کاشان طرح تحقیقاتی چگونگی وجود حیات در کویر لوت و انتشار و چاپ آن در مجله معتبر بین المللی ساینس را از جمله اقدامات مثبت مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی عنوان کرد و گفت: این مؤسسه سعی دارد تا زمینه همکاری علمی و بین المللی را با دانشمندان و دانشگاه های معتبر خارجی فراهم نماید.

دکتر زراعت همچنین از ایجاد شعبه آی سی تی پی در این دانشگاه خبر داد و افزود:مقدمات تأسیس  شعبه آی سی تی پی در دانشگاه فراهم شده که امید است تا دو سال آینده ،این مؤسسه در دانشگاه کاشان ایجاد شود.

وی ایجاد کرسی های وقفی علمی بین المللی را از دیگر اقدامات این دانشگاه برای بین المللی شدن عنوان کرد و افزود: این کرسی های علمی که به همت خیرین در دانشگاه کاشان راه اندازی شده است با ارائه مباحث علمی توسط کارشناسان  و محققان برجسته ، زمینه  بین المللی شدن و توسعه علمی دانشگاه فراهم می شود..

انتخاب دانشگاه کاشان در ردیف یک درصد برتر دانشگاه های جهان

رئیس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه توانست برای سومین سال پیاپی جزء یک درصد برتر دانشگاه های جهان قرار گیرد.

دکتر عباس زراعت از انتخاب چهار استاد این دانشگاه نیز به عنوان یک درصد برتر دانشمندان جهان خبر داد و افزود:  بر اساس پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز، آقایان دکتر مهران رضایی، دکترعلیرضا اشرفی، دکتر مسعود صلواتی نیاسر و دکتر عباس سعادتمندی از استادان این دانشگاه به عنوان دانشمندان برتر ایرانی و طلایه داران علم در جهان معرفی شدند.

رئیس دانشگاه کاشان یادآور شد: دکتر مسعود صلواتی نیاسر پیشتر نیز به عنوان جوان ترین دانشمند در جهان معرفی شده بود.

قرار گرفتن دانشگاه کاشان جزء 10 دانشگاه برتر کشور

رئیس دانشگاه کاشان همچنین از قرار گرفتن این دانشگاه در ردیف 10 دانشگاه برتر کشور خبر داد و افزود: بر اساس اعلام موسسه  آی اس سی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه کاشان به عنوان 10 دانشگاه برتر کشور امسال انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در سال 92 دانشگاه کاشان رتبه 25 قرار داشت خاطر نشان کرد:  بر اساس اعلام کارشناسان موسسه علوم جهان اسلام،دانشگاه کاشان در ارتقاء یک پدیده بوده است.

رئیس دانشگاه کاشان یادآورشد: در این سه سال دانشگاه کاشان 16 پله ارتقاء یافته است .

دکتر زراعت همچنین به  قرار گرفتن این دانشگاه در ردیف سطح دو دانشگاههای کشور اشاره کرد و افزود: این سطح بندی که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است دانشگاه کاشان تنها دانشگاه در بین مراکز استان است که در ردیف سطح دو قرار گرفته است.

افتتاح چند طرح عمرانی با حضور وزیر علوم در دانشگاه

رئیس دانشگاه کاشان از افتتاح چند طرح عمرانی آموزشی با حضور وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در هفته آینده در این دانشگاه خبر  داد و گفت: این طرح ها شامل افتتاح دانشکده مهندس سعیدی، مرکز نوآوری و فناوری و مرکز رشد آران و بیدگل است که  با حضور وزیر علوم در این  دانشگاه به بهره برداری می رسد.

دکتر زراعت از اخذ مجوز کانون گل محمدی و گیاهان دارویی به دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: این مجوز توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به دانشگاه کاشان اعطا شد که با احتساب کانون فرش این دانشگاه، دومین کانون در دانشگاه کاشان است که امیدواریم فعالیت های خوبی در این زمینه ها انجام پذیرد.

وی ارتباط با شهر و جامعه را یکی از برنامه های دانشگاه کاشان بیان کرد و گفت: در همین راستا شورای پژوهش و فناوری در دانشگاه تشکیل شد و از مدیران شهری درخواست می شود  تا همکاری لازم را برای ارائه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی برای رفع نیازهای جامعه با این دانشگاه داشته باشند.

رئیس دانشگاه کاشان یادآورشد: دانشگاهی مد نظر است که بتواند اقتصاد کشور را متحول کند، آسیب های جامعه را برطرف نماید و برای  تربیت انسان های شجاع و متخصص برای توسعه و پیشرفت کشور گام های مؤثری بردارد.

دکتر زراعت با بیان اینکه برای ساختن کشور باید نسل آینده به خوبی تربیت شوند افزود: به همین منظور مرکز آموزش خانواده برای خانم های خانه دار در این دانشگاه تاسیس شده که با حضور کارشناسان مربوطه آموزش های لازم فرزند پروری به خانواده ها داده می شود.

اختصاص 100 درصدی اعتبارات دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان همچنین از تخصیص 100 درصدی اعتبارات به این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: تخصیص در سال های  91-92 حدود 80 تا 90 درصد بوده است که امسال  برای سومین سال متوالی، بودجه دانشگاه کاشان100 درصد تخصیص یافت که خوشبختانه بیشترین بدهی های دانشگاه  پرداخت شد.

دکتر زراعت  اعتبارهای این دانشگاه در سال جاری را 100 میلیارد تومان بیان کرد و افزود:  70 میلیارد تومان این اعتبارها جاری و بقیه عمرانی می باشد.

رئیس دانشگاه کاشان در پایان اظهار امیدواری کرد تا با همت و تلاش همه مجموعه دانشگاهی اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان، این دانشگاه در ردیف برترین  دانشگاه های کشور قرار گیرد.


( ۱ )

نظر شما :