۳۰۰ دانشجوی دانشگاه کاشان معتکف شدند

۲۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۵:۲۴ کد : ۶۷۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۶۶
۳۰۰ دانشجوی دانشگاه کاشان معتکف شدند

مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان گفت: همزمان با ایام البیض حدود 300 دانشجو در مسجد این دانشگاه معتکف شدند.

 حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: حدود 200 نفر از دانشچویان خانم و یکصد دانشجوی پسر در مراسم اعتکاف امسال دانشگاه کاشان شرکت کردند.

وی پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی توسط مبلغین، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف مذهبی و فرهنگی، حلقه‌های معرفت، جلسات ختم قرآن، مسابقه کتاب‌خوانی مهدویت و همچنین عزاداری حضرت زینب(س) از جمله‌ برنامه‌های اجرایی طی ایام اعتکاف دانشگاه بیان کرد.

وی  ایام اعتکاف را بهترین فرصت برای خودسازی انسان بیان کرد و افزود: نیکی، صداقت، یقین، رضا، وفای به عهد، علم و بردباری از اقسام ایمان است و نیکی یعنی حق مسلمان به مسلمان دیگر، این کوچکترین حق است که هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند.

حجت الاسلام روحانی احترام به دیگران را لازم دانست و خاطر نشان کرد:  نسبت به دیگران بی تفاوت نباشیم و سعی کنیم خیرمان به دیگران برسد.

حجت الاسلام روحانی  با بیان اینکه یقین به سه دسته علم الیقین ، عین الیقین و حق  تقسیم می شود افزود: شادی ها و غم های دنیا همه با هم است. ما وقتی رضایت داریم که رفاه کامل داشته باشیم باید گله مندی را کنار بگذاریم و آن وقت است که به یقین می رسیم. پس بهتر است به استقبال سختی ها برویم.

وی در ادامه تصریح کرد: نگاه انسان ها به جهان بر اساس شناخت آنها از جهان است، و این خود باعث تفاوت دیدگاه ها می شود.

حجت الاسلام روحانی در پایان با اشاره به اینکه سرمایه هر کس برابر با هستی همان شخص و شناخت او نسبت به جهان هستی است گفت: هر کاری انجام می دهید برای رضای خدا باشد، خودمان را گم نکنیم که دنیا نمایشگاه بازی و سرگرمی است.


( ۲ )

نظر شما :