استقبال مسافران نوروزی از رصدخانه دانشگاه کاشان

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۳:۵۹ کد : ۶۷۱۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۷
استقبال مسافران نوروزی از رصدخانه دانشگاه کاشان

مسئول رصدخانه دانشگاه کاشان گفت: همزمان با تعطیلات نوروز امسال، رصدخانه دانشگاه کاشان در جهت ترویج دانش اخترشناسی در بین عموم مردم، همچون سالهای قبل پذیرای مسافرین نوروزی  از جمله معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

 

مهندس صفایی اظهار داشت: مراحل بازدید شامل چهار قسمت، بازدید از آسمانمای آموزشی و آشنایی با ساختار آسمان شب در بخش نخست، ارائه توضیحات مختصر راجع به ساختار کیهان و بخشی از فعالیتهای انجام گرفته در رصدخانه در این چند ساله در بخش دوم، قرار گرفتن در گنبد اصلی رصدخانه و آشنایی مختصر با ساختار تلسکوپها و گنبدهای رصدخانه بخش سوم را شامل می شد.

 

وی افزود: در بخش چهارم در شبها بازدیدکنندگان با چشم غیر مسلح به رصد صورتهای فلکی پرداخته همچنین با استفاده از تلسکوپ یا دوربین دوچشمی تعدادی از اجرام آسمانی را رصد می نمودند.

 

وی تعداد مراجعه کنندگان برای بازدید از رصدخانه را حدود سه هزار مسافر بیان کرد و افزود:  به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی و آماده نبودن شرایط رصد، حدود ۵۰۰ نفر تنها در این ایام توانستند بطور کامل بازدید و یا بازدید همراه با رصد انجام دادند.

 

در این بازدید مسافران نوروزی  از افلاک نما و تصویر سه بعدی آسمان، با ساختار و حرکت ستارگان، صورتهای فلکی و کاربرد آن در زندگی روزمره همچون جهت یابی، نرم افزارهای نجومی و سفر شبیه سازی شده به ژرفای کیهان، مجهزترین گنبد تمام اتوماتیک رصدخانه در ایران  و تلسکوپ اصلی مستقر در آن به عنوان یکی از بزرگترین تلسکوپهای ایران و رصد مستقیم سیارات، سحابی ها، کهکشانها و دیگر اجرام عمق آسمان بخشهای گوناگون آشنا شدند.


( ۲ )

نظر شما :