تقدیر از دکتر سید محمد راستگوفر در کلاس حافظ به انگیزه سالروز تولد استاد

۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۸ کد : ۶۷۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۵۳
تقدیر از دکتر سید محمد راستگوفر در کلاس حافظ به انگیزه سالروز تولد استاد

رییس دانشگاه کاشان از دکتر راستگو فر استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه که هر هفته کلاس حافظ و مثنوی را برای فرهیختگان و ادب دوستان برگزار می کند تقدیر کرد.

مثنوی خوانی و حافظ خوانی دو کلاس هفتگی استاد راستگو،عصر شنبه و سه شنبه در خانه عطارها با استقبال علاقمندان برگزار می گردد.

کلاس حافظ خوانی با هدف خواندن صحیح اشعار حافظ و شرح و تفسیر اشعار برگزار می‌شود

در این کلاس ها ابتدا به خواندن اشعار پرداخته شده و سپس ضمن تفسیر معنای آنها به بررسی مفاهیم اخلاقی و اجتماعی موجود در اشعار که ما در زندگی روزمره‌مان با آنها مواجهیم پرداخته می‌شود.

دکتر راستگو متولد 1335 در کاشان، دکترای رشته‌ قرآن‌ و حدیثش را در سال 81 از دانش‌گاه تهران گرفته و سال‌ها است‌ که‌ در حوزه‌های ادبیات‌ فارسی و عربی، علوم‌ قرآنی، فلسفه‌ و عرفان‌ در حال‌ پژوهش‌ است. از کتاب‌هایش می‌توان به «تلخ خوش»، «چنین گفت ابن عربی»، «عرفان در غزل فارسی»، «تجلی قرآن و حدیث در شعر فارسی»، «پرنیان خیال»، «تصحیح دیوان حافظ»، «سلوک عارفان» و ... اشاره کرد و با کتاب «بررسی تاریخی قصص قرآن» نیز برگزیده‌ بیست و سومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شده است.


( ۱۲ )

نظر شما :

محمد لطفی ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۲
سلام ضمن تشکر از ریاست محترم دانشگاه ایشان(دکتر راستگو) که همواره از هر نوع معرفی و تشویق بری هستند اما وظیفه ماست که بزرگان علم و ادب را که ذخایر ما هستند به جامعه معرفی کنیم و هر چه آنها بنا به احساس وظیفه خودشان امتناع میکنند وظیفه ما در معرفی و تشویق و تقدیر سنگین تر میشود تا از خورشید وچود ایشان بیشتر استفاده شود. بنا بر این ریاست محترم دانشگاه در ایفای رسالتی که برای خود قائلند تا فرهیختگان علم و ادب را به چامعه معرفی کنند کارشان قابل تقدیر است. تداوم این کارها دین ما را به فرهنگ جامعه ادا میکند. موید باشید سپاس و تشکر
زهرا ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۸
بسیار عمل شایسته و بایسته ای انجام دادن جناب دکتر زراعت. جا داشت که بعد از اینهمه وقت، کسی به صدا در بیاید و حق مطلب را درباره دکتر راستگوی عزیز و بزرگ، ادا کند.