گزارش وضعیت اعتبارات جاری و عمرانی دانشگاه کاشان در سال جدید

۰۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۷ کد : ۶۶۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۲۶

رئیس دانشگاه کاشان طی گزارشی وضعیت بودجه دانشگاه کاشان در سال جاری را رضایت بخش دانست و اظهار امیدواری کرد: سال جدید، سالی پربرکت و بارونق برای فعالیت های جاری و عمرانی دانشگاه باشد.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: با توجه به پیگیری های فراوانی که در سازمان برنامه و بودجه  و وزارت عتف صورت گرفت، امسال رشد اعتبارات دانشگاه کاشان در مقایسه با دانشگاههای دیگر از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی افزود: البته اعتبارات هزینه ای این دانشگاه بر اساس شاخص های آموزش عالی که توسط وزارت متبوع تهیه و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردیده است  باید در سال جاری حدود  ۸00میلیارد ریال و با اعتبارات عمرانی حدودهزار میلیارد ریال  باشد که امیدواریم در سال بعد محقق شود.

وی با اشاره به اینکه امسال متوسط رشد بودجه دانشگاهها در لایحه بودجه معادل 13  درصد بود خاطر نشان کرد: رشد این دانشگاه معادل 19 درصد می باشد و ۳/۵( سه و نیم) درصد نیز در مجلس به آن افزوده شد و مجموعا معادل 626 میلیارد و 980 میلیون ریال گردید.

دکتر زراعت با اشاره به اینکه پژوهشکده نانو دانشگاه دارای ردیف اعتباری مستقل شد ، افزود: اعتبار دانشکده منابع طبیعی 7۰درصد رشد داشت که 280 میلیاردو 960 میلیون ریال  می باشد و رشد اعتبار پردیس خواهران نیز 53/7 درصد رشد داشت که معادل 17 میلیاردو 542 میلیون ریال  است.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: بر این اساس، اعتبارات جاری دانشگاه کاشان در مجموع سه ردیف اعتباری حدود 26 درصد رشد داشته است که معادل مبلغ 677 میلیارد و 622 میلیون ریال می باشد که 5 میلیارد ریال آن برای ایجاد ردیف اعتباری مستقل برای پژوهشکده نانو و فن آوری های نو می باشد.

لازم به ذکر است این ردیف با پیگیری های جناب دکتر ساداتی نژاد نماینده محترم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل محقق گردید که جا دارد صمیمانه از تلاش های ایشان تشکر نمایم.

 دکتر زراعت افزود: خوشبختانه دانشگاه کاشان در سال قبل همچون دو سال 93و94 اعتبارات خود را صد در صد جذب نمود در حالیکه میانگین تخصیص اعتبارات دستگاههای دولتی حدود 50 درصد بود.

وی به اعتبارات عمرانی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در مورد اعتبارات عمرانی هم بحمدالله اعتبار پژوهشکده انرژی، معادل6 میلیارد و 700 میلیون ریال و پژوهشکده فرش معادل 70 میلیارد ریال برای سال جاری پایدار گردیده است.

رئیس دانشگاه کاشان در خصوص اعتبارات پروژه های خیرین نیز افزود: اعتبارات پنجاه درصدی خیرین که طلب دانشگاه بوده است  نیز پایدار گردیده که امیدوارم سال جاری پروژه های عمرانی خیرین و دولتی شامل دو پژو هشکده، دو خوابگاه، کتابخانه مرکزی و سالن آمفی تئاتر ۱۰۰۰نفری، درمانگاه و مرکز مشاوره و آزمایشگاه بیوتکنولوژی با قوت ادامه یافته و عمده آنها در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با عنایت به پیگیری های دانشگاه و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه در مورد دیون و کسری های جاری و سنواتی دانشگاه نسبت به پایداری اعتبار تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه 95، از محل صکوک اجاره، حدود یکصد و چهل میلیارد ریال اقدام گردیده و اسناد آن به تایید مراجع ذیربط رسیده که در مرحله نخست معادل سی میلیارد ریال اختصاص یافته و تاکنون مبلغ پانزده میلیارد ریال آن به حساب دانشگاه کاشان واریز شده است.

همچنین با پیگیری های انجام شده مبلغ پنج میلیارد تومان وام از محل بند الف تبصره 9 قانون بودجه سال 1395 کشور برای تکمیل پروژه های عمرانی دانشگاه تصویب گردیده است که خیرین محترم نیز می توانند از این محل در تکمیل پروژه های خود مشارکت کنند.

رییس دانشگاه کاشان در پایان ضمن تبریک قرار گرفتن دانشگاه کاشان در ردیف 10 دانشگاه برتر کشور از تلاش های کلیه همکاران دانشگاه تقدیر و تشکر نموده و اظهار امیدواری کرد: دانشگاه کاشان با همدلی و همکاری کلیه اعضای محترم هیات علمی و کارکنان عزیز و دانشجویان گرامی به سرعت زایدالوصف خود ادامه داده و در رتبه بندی های بین المللی نیز جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد.

 


( ۶ )

نظر شما :