حجت الاسلام مشکینی:انحراف ها و کمبودها افراد را از انقلاب دور نکند

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۶ کد : ۶۶۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۰۶
حجت الاسلام مشکینی:انحراف ها و کمبودها افراد را از انقلاب دور نکند

مبارز نستوه دوران انقلاب اسلامی گفت: مبادا انحراف ها، لغزش ها، کمبودها و نقصان ها، انسان را از مسیر اصلی انقلاب دور سازد و کنار بکشد.

 

حجت الاسلام اسحق مشکینی در سلسله نشست های انقلاب در دانشگاه کاشان انقلاب اسلامی را بسیار شکوهمند و باارزش دانست و اظهار داشت: ممکن است در بین جامعه و انقلاب، لغزش ها احراف ها و کمبودهایی وجود داشته باشد ولی همیشه نباید دست روی منفیات گذاشته شود بلکه باید مثبت ها و ارزش های آن که خیلی بیشتر است دیده شود .

 

وی  با بیان اینکه جوانهای دوران انقلاب با سلحشوری، عشق و ایثار برای دفاع از انقلاب به میدان می آمدند از جوانان امروزی نیز خواست تا ارزش این انقلاب را بدانند.

 

وی افزود: جوانها و زنان و مردان آن دوران به دلیل نبود وسایل ارتباط جمعی تلویزیون و رادیو از طریق نوشتن و انتشار اعلامیه،  اهداف و آرمانهای انقلاب را دنبال می کردند که این مایه افتخار است.

 

وی با اشاره به اینکه ناظر و آقای انقلاب، امام زمان (عج) است خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با همه انحراف ها و کمبودها خیلی با عظمت است که دنیای استکبار با ما دشمن است و خواهد بود.

 

حجت الاسلام مشکینی با قدردانی از دانشگاه کاشان در برپایی این مراسم، نقش خود در دوران انقلاب را خدمتگزار و به مانند بلندگو عنوان کرد و افزود: از مردمی که در پشت صحنه انقلاب ریز جریانات را به حرکت در می آوردند و مجالس را بر پا می کردند و این معنویت و عشق را به انقلاب ارزانی کردند باید سپاسگزاری و قدردانی شود.

 

وی حفظ و حراست از انقلاب را که با خون شهدا و فداکاری و ایثار رزمندگان و جانبازان پایه گذاری شده است را وظیفه آحاد مردم دانست و افزود: باید با همه توان برای حفظ این انقلاب همت گماشت.

 

در این مراسم   مجموعه کتاب گفتارها و خاطرات و اسناد  ساواک و عکسهایی کمیاب از مبارزات انقلاب اسلامی در کاشان با عنوان «مبارز نستوه» منتشر شد.

 

این کتاب که به شرح حال و زندگی حجت الاسلام مشکینی پرداخته است توسط دکتر حسین ایمانیان جمع آوری و تدوین گردیده و همزمان با مراسم تجلیل از حجت الاسلام اسحاق مشکینی در  توزیع شد.

 

حجت الاسلام اسحاق مشکینی در دوران مبارزات علیه رژیم منحوس پهلوی در کسوت روحانیت با سلحشوری مثال زدنی رهبری جنبش در کاشان را بر عهده داشت.

درخشش او در روزهای خاطره انگیز و سختی که نفس های آزادی خواهان در سینه حبس شده بود، سرفصلی را در مسیر مبارزات مردم منطقه کاشان گشود.


( ۱ )

نظر شما :