ششمین رویداد ایده پردازی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰ کد : ۶۶۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۱۷
ششمین رویداد ایده پردازی در دانشگاه کاشان برگزار شد

ششمین رویداد ایده پردازی با عنوان  «هر مشکل ، یک فرصت» توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه با هدف شناسایی و توانمندسازی ایده ها و تقویت روحیه کارآفرینی و ایده پردازی دانشجویان برگزار شد.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان گفت: توجه و حمایت از ایده پردازی و نوآوری به عنوان یکی از الزامات ورود و تقویت مرکز رشد و تأسیس شرکت های دانش بنیان از طریق برگزاری جشنواره ها و مسابقات ایده پردازی در دانشگاه کاشان انجام می پذیرد.

داوود حسنعلیان اظهار داشت: این ایده ها باید تبدیل به طرح شوند و سپس مورد حمایت قرار گیرند قطعا با ورود این طرح های فناورانه و یا نوآورانه به مرکز رشد در فرایند بازاریابی و فروش و مشاوره های حقوقی و در حد بضاعت از نظر مالی  مورد حمایت قرار  می گیرند.

وی افزود: امروزه با توجه به تغییرات جامعه، دانشگاه ها علاوه بر آموزش و پژوهش، وظیفه کارآفرینی  ( فناوری و تجاری سازی )نیز دارند و این فرایند، مقدمه شروع برای تمرین فرایند و تجاری سازی است.

حسنعلیان اظهار داشت: ضمناً هفتمین رویداد ایده پردازی دانشجویی در اردیبهشت ماه سال آینده و اولین رویداد ایده پردازی ویژه اساتید با عنوان «تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم» در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد گردید.

برندگان ششمین مسابقه ایده پردازی به شرح زیر هستند: بر اساس نظر داوران

 آقای عبداله حسنی دانشجوی رشته مهندسی مکانیک با ایده «جان پناه» (رتبه اول)

خانم فاطمه رضایی دانشجوی رشته فیزیک با ایده «ایمن سازی و بهینه سازی مصرف انرژی در اتو» (رتبه دوم)

آقای پدرام حسنوند دانشجوی رشته بیوتکنولوژی با ایده «طرح همزمان کشت گیاه، جلبک و میگوی آرتمیا با استفاده از آب شور»(رتبه سوم)

ضمناً آقای فرهاد سلیمیان دانشجوی رشته مهندسی صنایع با ایده «دستگاه قابگرد» از طرف دانشجویان به عنوان ایده برتر انتخاب گردید.


نظر شما :