سیدهادی خامنه ای:

تجلیل از شخصیت حجت الاسلام مشکینی تجلیل از فضیلت های انسانی است

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۴ کد : ۶۶۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۷
تجلیل از شخصیت حجت الاسلام مشکینی تجلیل از فضیلت های انسانی است

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: قدرشناسی از شخصیت هایی چون حجت الاسلام مشکینی در اصل تجلیل از فضیلت های انسانی است که همه وظیفه داریم بشناسیم و الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای در مراسم تجلیل از خدمات حجت الاسلام اسحاق مشکینی در دانشگاه کاشان از حجت الاسلام مشکینی به عنوان شخصیت برجسته و مبارز نستوه انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت حجت الاسلام مشکینی  تکریم و بزرگداشت یک شخص نیست و تکریم از کسی است که دوران زندگی پربرکت و عمر 70 ساله خود را در فعالیت در بخش آموزش و پرورش، مبارزه، خودسازی، انسان سازی، زندان و شکنجه و آوارگی و تبعید گذرانده است.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه محیط بسیار صمیمی و خوش فکر و انقلابی کاشان با محوریت حجت الاسلام مشکینی و تنی چند نفر از که به درجه رفیع شهادت رسیدند شکل گرفت افزود: کاشان از این جهت جایگاه کسانی بوده هست و خواهد بود که زمینه های فرهنگ انقلاب در آنجا قوت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه پرده ای تحجر و جهل وجود داشته اما حضور فعالان فرهنگی و سیاسی و انسان های فرهیخته در این مجموعه باعث شده که جوانها و تعدادی از بازاریان و روحانیون در صف انقلاب قرار بگیرند.

حجت الاسلام مشکینی با اشاره به اینکه طاقت آوردن زیر شلاق های  ساواک کار آسانی نبود افزود: در آن زمان رساله حضرت امام و کتاب های دینی را جرم دانسته و افراد را به این دلیل شکنجه می کردند که حجت الاسلام مشکینی نیز نمونه ای از این افراد بود که برای حفظ و دفاع از انقلاب از جان خود مایه می گذاشت.

وی برگزاری این جلسات بزرگداشت از این افراد انقلابی از طرف دانشگاه کاشان را حایز اهمیت دانست و گفت: مبارزات و شخصی تهای این افراد باید درسمینارها و کارگاه های تخصصی بحث و تبادل نظر شود.

وی با بیان اینکه لحظه لحظه این مبارزان انقلاب درس برای جوانان است تاکید کرد: انقلابی که حاصل مبارزان نستوه و فداکاری و ایثار و از جان گذشتگی تعداد بیشماری از افراد حاصل شده است حفظ و حراست از آن باید در قالب کنفرانس های تخصصی و کارهای تحقیقاتی آموزش داده شود.

حجت الاسلام خامنه ای تفکر و اندیشه انقلاب و کارهای فرهنگی را بسیار بارزش دانست و افزود: باید سعی نماییم که جامعه را با همان شکل و شمایل و فرهنگ انقلابی توسعه دهیم تا در معرض انحراف قرار نگیریم.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام (ره) مهمترین سرمایه انقلاب را آموختن بیان کرد و گفت: حجت الاسلام مشکینی بیشتر روی اندیشه و اشاعه فرهنگ انقلاب کار می کردند که باید از اندیشه های این افراد برای حفظ انقلاب استفاده کرد.

وی بازنشستگی را دوران بالندگی و فایده رساندن و پختگی دانست و افزود: از تجربیات افرادی همچون حجت الاسلام مشکینی در دوره های دکترا و پژوهشی و تحقیق می توان استفاده کرد.

حجت الاسلام خامنه ای با بیان اینکه باید ضعف ها برداشته و جبران و آسیب شناسی شود خاطر نشان کرد: در مراسم های بزرگداشت بزرگان باید علت های موفقیت افراد بررسی و شناسایی و تحلیل گرایانه مسایل زندگی افراد را تحلیل کنیم.

وی از کاشان به عنوان شهر مذهبی و محیط فرهنگی و انقلابی یاد کرد و افزود: شخصیت های بزرگی همچون حجت الاسلام مشکینی، حجت الاسلام نجفی و آقای صبوری ویزدانی از بزرگان و چهره های انقلابی این شهر بودند که فعالیت های سیاسی و فرهنگی  این افراد موجب حفظ، توسعه و بالندگی این شهر شده است..

این سلسله نشست های کاشان در انقلاب اسلامی وتجلیل از حجت الاسلام اسحاق مشکینی به همت مدیر ارتباطات فرهنگی و مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان برگزار شد.


( ۱ )

نظر شما :