آئین تجلیل از حجت الاسلام اسحاق مشکینی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۹ کد : ۶۶۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۸۹۰
آئین تجلیل از حجت الاسلام اسحاق مشکینی در دانشگاه کاشان برگزار شد

آئین تجلیل از خدمات حجت الاسلام اسحاق مشکینی تحت عنوان سلسله نشست های کاشان در انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره)، فرماندار و جمعی از مسئولان کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم  گفت: این مراسم به پاس قدردانی از ارزش های انقلابی و اخلاقی و اسلامی از حجت الاسلام مشکینی تجلیل می شود.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه امروزه متاسفانه برخی از  مدیران ما خانه نشین شدند اظهار داشت: جامعه امروز ما نیازمند تجلیل از ارزش های بزرگانی چون حجت الاسلام مشکینی است که زحمت های زیادی برای انقلاب کشیده اند.

وی از حجت الاسلام مشکینی به عنوان اسوه صداقت یاد کرد و افزود: ایشان اسوه صداقت و پاکی هستند که دانشجویان، اساتید و تمام مردم جامعه ما به این الگوهایی که در زندگی با صداقت و پاک زندگی کردند نیاز دارد.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: شجاعت و صداقت در رفتار این بزرگان باید درس برای دیگر افراد شود و از تجربیات این افراد در مراحل مختلف زندگی استفاده شود تا در آینده این ارزشها برای همیشه باقی بماند.

دکتر زراعت اظهار داشت: باید هوشیار باشیم و تا دیر نشده است برای کسانی که زحمات زیادی در نظام و انقلاب کشیدند تجلیل و سرمایه های خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام اسحاق مشکینی در هفتم شهریور 1313 در نجف متولد و تا سال 1332 تحصیلات حوزوی خود را در نجف ادامه داد. حجت الاسلام مشکینی در بدو پیروزی و به منظور تحکیم و تثبیت انقلاب اسلامی نقش اساسی را در تاسیس ستاد مسلح انقلاب اسلامی و دادگاه شرع اسلامی در کاشان بر عهده داشت.ابتدا و در زمان وزارت شهید رجایی مسئولیت آموزش و پرورش کاشان را عهده دار شد و سپس در سال 60 طی حکمی از جانب وزیر آموزش و پرورش وقت شهید رجایی با حفظ سمت  به مدیریت کل آموزش و پرورش استان لرستان منصوب شد.حجت الاسلام مشکینی پس از دوره انقلاب و جنگ، بیش تر سرگرم تدریس در دانشگاه کاشان بوده است


( ۷ )

نظر شما :