کارکنان دانشگاه کاشان ۵۰۰ اصله نهال غرس کردند

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۶ کد : ۶۶۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۳
کارکنان دانشگاه کاشان ۵۰۰ اصله نهال غرس کردند

به مناسبت هفته طبیعی و روز درختکاری رییس ، معاونین ، جمعی از کارکنان،استادان و دانشجویان دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین  دانشگاه حدود 500 اصله نهال اکالیپتوس در ضلع شرقی دانشگاه غرس کردند.

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان درحاشیه این مراسم با بیان اینکه این نهال های توسط خیر ارجمند مهندس سعیدی  اهدا شده است گفت: با توجه به محدودیت آب از کاشت گونه های پرمصرف آب صرف نظر شده و سعی بر این است که با کاشت گونه های مناسب در توسعه فضای سبز اقدام نماییم.

مهندس محسن قرآنی نیا افزود: در طول هفته منابع طبیعی و روز درختکاری  حدود  دو هزار و 500 اصله نهال از نوع کاج، زیتون تلخ، اکالیپتوس  و گونه های زینتی در محوطه دانشگاه انجام می شود.

وی با بیان اینکه با کاشت این نهال ها مجموعه  مجموعه فضای سبز دانشگاه به 41 هکتار می رسد خاطر نشان کرد: در حال حاضر متوسط فضای سبز این دانشگاه به ازای هر دانشجو 45 متر مربع است.  

وی توسعه فضای سبز یک هکتاری مجموعه پائین استخر دانشگاه با استفاده از آب بازیافتی استخر و یک هزار متری فاز دو حقوق را از اقدامات فضای سبز دانشگاه بیان کرد و گفت: در مجموعه پژوهشکده اسانس قمصر نیز در حدود شش هزار متر مربع گل محمدی در سال جاری کاشته شده است.

مهندس قرآنی نیا خاطر نشان کرد: در سال جاری در مجموع دو نیم هکتار از فضای سبز دانشگاه آبیاری قطره ای انجام شده است.

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز را نیازمند به تامین منابع مالی بیشتر دانست و افزود: توسعه فضای سبز نقش مهمی در سلامتی و حفظ نشاط و شادابی افراد دارد.

این مراسم که با همکاری دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین برگزار شد جمعی از دوستداران انجمن کویر سبز کاشان نیز حضور داشتند.


نظر شما :