کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۴ بهمن ۱۳۸۷ | ۱۸:۳۵ کد : ۶۶۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۵۸

کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباطی با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر مشاور رئیس در امور بانوان دانشگاه کاشان در محل سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.

استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان در این نشست، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی در دنیای امروز را مهارت برقراری ارتباط مؤثر با دیگران ذکر کرد و گفت: انسان علی‌رغم شغل و وظیفه‌ای که دارد نیازمند برقراری ارتباط مؤثر با سایر افراد پیرامون خود است.

دکتر «فریبرز صدیق ارفعی» اظهار داشت: ارتباط روندی متقابل از داد و ستد اطلاعات است که از طریق کانال‌های مختلف رد و بدل می‌شود.

وی، ارتباط را به دو نوع کلامی و غیرکلامی اشاره کرد و افزود: صداقت و صراحت، عدم پیچیدگی پیام، نحوه بیان لازمة رعایت اصولی برقراری ارتباط مؤثراست.

به گفته وی، در برقراری ارتباط مؤثر اگر موانعی در هر یک از اجزاء، فرستنده پیام، خود پیام، کانال ارتباطی، دریافت کننده پیام به وجود آید پیام به درستی انتقال نخواهد یافت و مشکلاتی را موجب خواهد شد.

این کارگاه آموزشی با حضور مدیر فرهنگی، دانشجویی و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، کارشناسان فرهنگی، متصدیان خوابگاه‌ها و کارشناسان تربیت‌بدنی و مشاوران دفتر مشاوره دانشجویی برگزار شد.

 

 


نظر شما :