اظهار علاقه و درخواست محققان سایر کشورها برای مشارکت در طرح تحقیقاتی کویر لوت

اظهار علاقه محققان سایر کشورها برای مشارکت در طرح تحقیقاتی کویر لوت

۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵ کد : ۶۶۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۰
کویر لوت
اظهار علاقه محققان سایر کشورها برای مشارکت در طرح تحقیقاتی کویر لوت

به دنبال بازتاب گسترده اخبار مربوط به طرح تحقیقاتی "بررسی چگونگی حیات در کویر لوت" که با حمایت مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی انجام شد، در نشریات معتبر دنیا، مانند مجله آمریکایی ساینس و مجله آلمانی زود دویچه تسایتونگ، محققانی از کشورهای آمریکا، اسپانیا و آلمان، تقاضای مشارکت در این طرح را نموده و خواستار آن شدندکه در سفر بعدی، با تیم تحقیقاتی مذکور، همراه شوند.

دکتر رضا منصوری، رئیس مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، ،با اعلام این خبر گفت: به تازگی، مجله آلمانی GEO نیز طی مکاتبه­ای با آقای دکتر حسین آخانی، مدیر این پروژه، علاقه­مندی خود را برای چاپ گزارشی مفصل از این ماموریت و نیز مشارکت در مأموریت بعدی اعلام کرده است. در این خصوص، مسئول مجله مذکور، درخواست همراه شدن یک نویسنده و یک عکاس از طرف دفتر مجله را با تیم ایرانی، با قبول شرایط طرف ایرانی و هزینه­های مربوطه،  خواستار شده است.

رضا منصوری اظهار داشت: این طرح بزرگ که شاید اولین از نوع خود باشد، به معنای طراحی پژوهش از ایران با موضوع مربوط به ایران و با مشارکت میان چندین دانشگاه و کشور است و شکی نیست که دستاوردهای علمی این طرح حتی در حد کاربرد بسیار مهم خواهد شد.

لازم به ذکر است در اولین مأموریت این طرح، محققان ایرانی از ایران  و سایر کشورهای جهان شرکت داشتند.


( ۱ )

نظر شما :