دوره توجیهی دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان برگزار شد

دوره توجیهی دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۲ کد : ۶۶۰۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۳۷
دوره توجیهی دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان برگزار شد
دوره توجیهی دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان برگزار شد

دوره توجیهی دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان با حضور رئیس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، به نقش دانشجویان در شکل گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: دانشجویان در دهه 30 شانردهم آذر 1332، 15 خرداد 1342 و دهه 50 در شکل گیری انقلاب بسیار تاثیر گذار و برای دفاع از انقلاب ایثار و حتی از جان خود گذشتند.

دکتر عباس زراعت نقش دین پژوهان را برای تداوم و حفظ انقلاب اسلامی حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: برای دانشگاه اسلامی که مورد هدف اصلی دانشگاه است  شما دین پژوهان باید همت کنید و وحدت بین حوزه و دانشگاه نقش مهمی برای تحقق این هدف دارد.

وی  تلاش و همت دین پژوهان و دانشجویانی که در کنار تحصیل علم به فراگیری علوم دینی و حوزوی می پردازند را قابل تقدیر دانست و افزود: دانشجویان موفق افرادی هستند که همراه با تحصیل، علوم دیگر را فراگیرند.

وی برنامه ریزی در زندگی را برای موفقیت در تحصیل لازم دانست و خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان بیکار افرادی هستند که نقشه راه ندارند ودر زندگی و تحصیل خود برنامه ریزی نداشتند.

رئیس دانشگاه کاشان، حوزه علوم اسلامی این دانشگاه را به لحاظ کمی و کیفی، مثبت ارزیابی کرد و افزود: شما دین پژوهان باید از این فرصت پیش آمده با داشتن اساتید برجسته و کارشناسان متخصص حوزه علوم اسلامی و دینی نهایت استفاده را ببرید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک سال تحصیلی دین پژوهان حوزه عاوم اسلامی گفت: یکی از کارهای مهم حوزه علوم اسلامی این است که دین پژوهان را به سلاح استدلال و منطق مسلح می کند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه دین ما بر مبنای منطق و علم پایه گذاری شده است اظهار کرد: تمام مسایل و مطالبی که در دین مطرح شده است منطقی و بر اساس ادله است.

وی با اشاره به اینکه وقتی در احکام قوی شویم فرمان خدا را با تمام وجود می پذیریم اظهار امیدواری کرد: دین پژوهان حوزه علوم اسلامی نیز با فراگیری دقیق علوم دینی بتوانند برای تعلیم و ترویج این علوم به دیگران مفید فایده باشند.

مسئول حوزه عاوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان نیز با بیان اینکه علمِ فارغ از اخلاق و معنویات، حیات انسان را به مخاطره می اندازد و جدایی بین علم تجربی و آموزه های صحیح دینی، شکافی بین دانش فنی و اولویت های کاربرد آن ایجاد کرده است گفت دین می تواند با ابزارهای عقلی و ارزشی خود، جهت گیری درست ایجاد کند.

حجت الاسلام ابن علی هدف از حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان، ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو با توجه به اهداف تمدن اسلامی، ارتقاء و عمق بخشی معرفت و اعتقادات دینی با توجه به اهداف تمدن اسلامی بیان کرد و افزود: حدود یکصد و پنجاه نفر در ترم جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل شدند.

برگزاری کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های جلسه توجیهی دین پژوهان جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان بود.


نظر شما :