امضاء تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های کاشان و علوم پزشکی کاشان

۰۲ بهمن ۱۳۸۷ | ۱۶:۴۸ کد : ۶۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۷۷

 

 

دانشگاه‌های کاشان وعلوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان روز چهارشنبه 2/11/87 در سالن کنفرانس دانشگاه کاشان تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی امضاء کردند.

رئیس دانشگاه کاشان گفت: در راستای کمک به پیشرفت دانش و فناوری در سطح کشور و با توجه به اهیت همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جهت نیل به این مهم،‌ تفاهم‌نامه در شش ماده و 25 بند منعقد شد.

دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد»، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، ارتباطات بین‌المللی، امور اجرایی، فرهنگی، رفاهی و روش اجرایی را از جمله مواد این تفاهم‌نامه ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در این دو دانشگاه در راستای ارتقاء سطح فرهنگ و توسعه نیروی انسانی کارآمد و پیشرفت جامعه همکاری این دو دانشگاه ضروری است.

وی، راه‌اندازی رشته بیوتکنولوژی از مهرسال آینده در این دانشگاه، راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری، رشته نانو و شیمی موجود در دانشگاه،‌ تسویه فاضلاب و کیفیت آب، مشاوره، راه‌اندازی نشریات مشترک، دادن امکانات به کارکنان دو طرف، کتابخانه‌های دو دانشگاه، اورژانس هسته‌ای، پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و افزایش پهنای باند مشترک را از جمله موارد لازم همکاری این دو دانشگاه دانست.

 

 

به گفته وی، با امضاء این تفاهم‌نامه تبادل عضو هیأت علمی، دانشجو، استفاده متقابل از امکانات آموزشی بر حسب نیاز، راه‌اندازی دوره‌های جدید تحصیلات تکمیلی و اجرای دوره‌های مشترک، مبادله بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی طبق مقررات آموزشی، اجرای مشترک دوره‌های آموزشی آزاد، فراگیر، کوتاه مدت و استفاده مقابل از تجربیات یکدیگر در ارتقاء کیفیت آموزشی فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان، همکاری مراکز پژوهشی در دانشگاه و تأسیس و راه‌اندازی گروه‌ها، مراکز و مؤسسات پژوهشی مشترک، استفاده از تجهیزات و امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی یکدیگر، همکاری متقابل در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های علمی و پژوهشی، فراهم نمودن امکان استفاده اعضاء هیأت علمی، محققان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از امکانات و خدمات پژوهشی و فرصت مطالعاتی اعضاء هیأت علمی، چاپ و انتشار و توزیع نشریات را از دیگر موارد این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

به گفته ایشان با امضاء این تفاهم‌نامه، همکاری در گسترش روابط منطقه‌ای و بین‌المللی و خرید تجهیزات خارجی و کتب و نشریات به منظور استفاده از تخفیف و تسهیلات ویژه انجام می‌شود.

دکتر ساداتی‌نژاد یادآور شد: در نشر امور اجرایی، فرهنگی و رفاهی این تفاهم‌نامه استفاده از امکانات فرهنگی،‌ ورزشی و خدمات اسکان و پذیرایی در سفرهای علمی و تفریحی، ایجاد و بهره‌برداری از امکانات رفاهی مشترک استفاده متقابل از امکانات نرم‌افزاری خدماتی، استفاده از توانمندی‌های خدماتی چاپ و نشر، اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی، ‌اداری و عمرانی و استفاده از همکاری نیروی انسانی و عوامل مدیریتی و اجرایی در زمینه‌های علمی،‌ پژوهشی، فرهنگی و اجرایی فراهم و امکان‌پذیر می‌شود.

لازم به ذکر است در دانشگاه کاشان نزدیک به هفت هزار دانشجو و دانشگاه علوم پزشکی کاشان سه هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

 

 


نظر شما :