نخستین یادواره شهدا در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود

۰۱ بهمن ۱۳۸۷ | ۲۰:۰۲ کد : ۶۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۷

رئیس دانشگاه کاشان از برگزاری نخستین یادواره شهدا درتاریخ پنجم اسفندماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد» با اشاره به وجود 21 شهید سرافراز در این دانشگاه که از افتخارات این دانشگاه بوده و هستند و افزود: این یادواره به پاس تجلیل از یاد و خاطره این شهیدان و ترویج فرهنگ متعالی ایثار، جهاد و شهادت در جامعة دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی، آشنایی نسل جوان با ماهیت و جبنه‌های متعالی دوران دفاع مقدس، تبیین نقش دانشگاه و دانشجو در دوران دفاع مقدس و الگودهی و اسوه‌سازی برای دانشجویان را از دیگر اهداف برگزاری این یادواره ذکر کرد.

رئیس دانشگاه کاشان همچنین از خاکسپاری چند شهید گمنام در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این آیین همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) در روز ششم اسفندماه برگزار می‌شود و این شهدای گمنام در جوار مسجد این دانشگاه تدفین می‌شوند.

دکتر ساداتی‌نژاد همچنین از اجرای طرح پردیس شهدا در این دانشگاه خبر داد و گفت: طرح پردیس دانشگاه کاشان به عنوان اولین طرح پردیس در دانشگاه‌های کشور از سوی اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم مورد تصویب قرارگرفت و این طرح در جوار قبور شهدای گمنام ظرف مدت یکسال آینده اجرا خواهد شد.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کاشان و دبیر برگزاری یادواره نیز هدف از برگزاری این یادواره را پاسداشت نام و رشادت‌های دانشجویان شهید، تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا و ارتقاء فرهنگ ایثار و معنویت در بین دانشجویان ذکر کرد و گفت این یادواره روز پنج اسفند سال جاری در دو نیم روز صبح و عصر برگزار می‌شود.

جواد نخی با اشاره به همکاری تمام انجمن‌ها و کانون‌های دینی و مذهبی و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه برای برگزاری این یادواره افزود: برای برگزاری هرچه بهتر و معنوی‌تر این یادواره برنامه‌های فرهنگی مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی، حضور سرداران لشکری و کشوری، خاطره‌گویی، اجرای تئاتر دفاع مقدس، شب شعر، نمایش خیابانی، غبارروبی گلزار شهدای کاشان را از جمله برنامه‌های این یادواره ذکر کرد.

به گفته وی، در راستای آشنایی دانشجویان با ماهیت و جنبه‌های معنوی دوران دفاع مقدس برگزاری نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس، عکس و پوستر و ادوات جنگی از دیگر برنامه‌های جنبی این یادواره است.

وی، ساخت ماکت 4×3 متری از هفت مرحله از شروع تا پایان جنگ تحمیلی، اجرای مسابقات ورزشی دومیدانی، فوتسال، دوچرخه‌سواری، تیراندازی با اسلحه‌های جنگی، پخش و نقد فیلم دفاع مقدس با حضور چندتن از سینماگران دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این یادواره ذکر کرد.

 

 


نظر شما :