اموال خاندان آریان‌پور کاشانی به دانشگاه کاشان واگذار می‌شود

۰۶ آذر ۱۳۸۷ | ۱۲:۰۳ کد : ۶۰۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۴

 

 

مسئول ستاد جلب مشارکت‌‌های مردمی دانشگاه کاشان از واگذاری و اهداء کل اموال موروثی خاندان آریان‌پور کاشانی به این دانشگاه خبر داد.

دکتر «عباس زراعت» افزود: ارزش این اموال که شامل چند واحد مسکونی، باغ، زمین و مرکز آموزش عالی می‌باشد بیش از یکصد میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با مراوده‌ای که دکتر «منوچهر آریان‌پور» با دانشگاه کاشان دارند و پتانسیل‌های بالقوه موجود در این دانشگاه را دیده‌اند علاوه بر اموال یاد شده، حق ‌تألیف کتاب‌های خود را نیز پس از مرگ به این دانشگاه واگذار کرده‌اند.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان افزود: ایشان همچنین سالانه جوایزی را برای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته زبان انگلیسی این دانشگاه در نظر گرفته‌اند.

دکتر زراعت، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدام خیر خاندان آریان‌پور و دیگر افراد نیکوکاری که با این دانشگاه همکاری دارند ابراز امیدواری کرد تا در راستای ارتقاء سطح علمی دانشجویان و توسعه دانشگاه، افراد نیکوکار و خیّر دیگری برای رفع نیازهای این دانشگاه به این ستاد جذب شوند.

شایان ذکر است دکتر منوچهر آریان‌پور کاشانی در سال 1309 در تهران به دنیا آمد و پس از اخذ دیپلم برای ادامه تحصیل به ایالات متحده رفت و کارشناسی و کارشناسی ارشد را در گرایش ادبیات انگلیسی و زبان‌شناسی و دکتری را در گرایش ادبیات قرن 16 و 17 (ادبیات رنسانس) اخذ کرد.

وی پس از چند سال تدریس در دانشگاه‌های آمریکا در سال 1907 به ایران برگشت و با همراهی پدرش دکتر عباس آریان‌پورمدرسه عالی ترجمه را بنیان‌گذاری کرد.

محصول یک عمر تحقیق و مطالعه ایشان، تألیف فرهنگ لغت‌های متعدد انگلیسی به فارسی  به همراه پدر،  فرهنگ لغت‌های پیشرو،‌ نگارش مقاله‌های متعدد درباره ادبیات انگلیسی و ترجمه و تألیف چند کتاب به فارسی و انگلیسی است.

این استاد فرهیخته هم‌اکنون دوران بازنشستگی خود را در ایالات آمریکا سپری می‌کند و چند بار تاکنون به همراه همسرش خانم «شری‌اندرسون» برای تدریس دوره‌های کوتاه مدت آموزش زبان انگلیسی به صورت افتخاری به دانشگاه آمده‌ است.

 

 


( ۲ )

نظر شما :