نخستین دانشجوی دکترای ریاضی از دانشگاه کاشان دانش‌آموخته شد

۱۲ آذر ۱۳۸۷ | ۱۳:۲۷ کد : ۶۰۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۹

نخستین دانشجوی دکترای ریاضی محض گرایش جبر دانشگاه کاشان از پایان‌نامه خود با عنوان «مسایل شمارشی در مجموعه‌های مرتب جزیی، نظریه گراف و کاربردهای آن» دفاع کرد و دانش‌آموخته شد.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان گفت: «مجتبی قربانی» نخستین دانش‌آموخته در مقطع دکترای این دانشگاه است که هر دو دوره آموزشی و پژوهشی را در این دانشگاه با موفقیت گذرانده است.

وی، ایشان را از دانشجویان نخبه و ممتاز دانشگاه برشمرد و اظهار داشت« این دانشجو توانست پایان‌نامه خودرا با نمره‌عالی و با معدل بالای 5/19 کسب کند.

به گفته وی، ایشان تاکنون بیش از 10 مقاله ISI علمی و پژوهشی ارائه کرده است.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان، تعداد دانشجویان دورة دکتری در این دانشگاه را 50 نفر ذکر کرد و افزود: این دانشجویان در دو رشته ریاضی و شیمی در گرایش‌های شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی معدنی و شیمی تجزیه تحصیل می‌کنند.

دکتر قربان‌پور، از پذیرش دانشجوی دکترا در رشته‌های مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و رشته فیزیک گرایش‌های فیزیک هسته‌ای، فیزیک حالت جامد و فیزیک اتمی مولکولی در نیمسال دوم سال 88-87 در این دانشگاه خبر داد و گفت: آزمون این دوره در تاریخ سیزدهم آذرماه جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است دکتر علیرضا اشرفی استاد راهنما و دکتر حمید موسوی و دکتر حسن یوسفی استادان مشاور پایان‌نامه نخستین دانش‌آموخته دکترای ریاضی دانشگاه کاشان بودند.

 

 


نظر شما :