نخستین همایش ملی دانشجویی معماری ایرانی در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود

۲۵ آبان ۱۳۸۷ | ۱۲:۲۲ کد : ۵۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۷۲

نخستین همایش ملی دانشجویی معماری ایرانی بیستم و بیست و یکم آذرماه سال جاری به همت دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان در محل دانشگاه برگزار می‌شود.

دبیر علمی نخستین همایش ملی دانشجویی معماری ایرانی گفت: به منظرو درک و ارتقاء وضع کنونی، طراحی معماری و شهرسازی در زمینه‌های نظری و عملی  و ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل نظر دانشجویان، این همایش در شش محور معماری و شهرسازی، معماری و سازه، معماری و منظر، معماری و مرمت، معماری و تکنولوژی و ساخت و معماری و انرژی ارائه می‌شود.

مهندس حمیدرضا فرشچی، هدف از برگزاری این همایش را معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های معماری و تاریخی شهر کاشان و هویت‌بخشی به فضاهای با ارزش معماری، بازخوانی ارزش‌های پایدار معماری ایرانی و چگونگی تجلی آن در معماری امروز و فردای ایران، ‌تبادل نظریات در مورد احیاء هویت حلقه گمشده معماری ایرانی و نحوه برخورد و ارائه راهکارهایی برای برطرف ساختن آن، چگونگی اتصال معماری گذشته بر معماری امروز و فردای ایران ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش تبادل اطلاعات دانشجویان، ارتقای سطح علمی، ایجاد فرصت برای گردهمایی دانشجویان معماری کل کشور و تبادل آشنایی با دیدگاه‌ها و نظریات استادان و صاحبنظران در حوزه‌های مختلف معماری را فراهم می‌آورد.

به همین منظور از همه اساتید، دانشجویان، معماران، طراحان محیطی، سازندگان و مدیران شهری و سایر متخصصان و دست‌اندرکاران که در زمینه‌های پژوهشی، دانشگاهی و اجرایی مربوطه فعالیت دارند، برای شرکت در همایش دعوت به عمل می‌آید.

مهندس دانایی نیا، دبیر اجرایی همایش، برگزاری نمایشگاه مصالح و تجهیزات نوین، عکس و فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان معماری را از برنامه‌های جنبی این همایش ملی ذکر کرد

شایان ذکر است به گزارش دبیرخانه همایش بیش از 250 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته و ثبت‌نام با استقبال چشمگیری مواجه گردیده است.

این همایش با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اداره کل معماری و طراحی شهری وزارت مسکن و شهرسازی، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، شهرداری کاشان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان و اتحادیه دانشجویان معماری کل کشور برگزار می‌شود.

 


نظر شما :