دانشگاه کاشان دانشجوی دکترای فیزیک و مکانیک می‌پذیرد

۱۴ آبان ۱۳۸۷ | ۲۰:۴۲ کد : ۵۸۳ اخبار دانشگاه اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۲۵۶

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان از پذیرش دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک و فیزیک برای نیمسال دوم سال تحصیلی 88-87 از طریق آزمون ورودی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر «علی قربان‌پور» با اشاره به اینکه این دانشگاه برای نخستین بار در این رشته‌ها دانشجو می‌پذیرد افزود: دانش‌آموختگان مقطع کاشناسی ارشد این دو رشته می‌توانند در رشته‌های مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و فیزیک در گرایش‌های فیزیک هسته‌ای، حالت جامد و اتمی مولکولی در این آزمون شرکت کنند.

وی، زمان برگزاری این آزمون را 13 آذرماه سال جاری ذکر کرد و اظهار داشت: دانشجویان می‌توانند مدارک خود را تا تاریخ بیست و پنجم آبان ماه به نشانی کاشان،‌ بلوار قطب راوندی، کدپستی 51167-87317 ارسال و برای دریافت اطلاعات تکمیلی به نشانی الکترونیکی دانشگاه www.kashanu.ac.ir/phd.pdf مراجعه کنند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان، ظرفیت پذیرش دانشجویان در این رشته‌ها را 10 نفر اعلام کرد و گفت: پنج دانشجو در رشته مکانیک و پنج نفر هم در رشته فیزیک پذیرفته خواهند شد.

دکتر قربان‌پور، تعداد رشته‌های دکترای این دانشگاه را چهار رشته و 9 گرایش اشاره کرد و افزود: برای نیمسال اول تحصیلی 88-87، 23 دانشجو نیز در دو رشته شیمی و ریاضی پذیرفته شدند.

وی از افزایش رشته‌های نانوفزیک، نانوشیمی، نانومکانیک، نانوالکترونیک و نانومحاسباتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: در صورت تأیید و موافقت شورای گسترش رشته‌های وزارت علوم و به پشتوانة اعضاء هیأت علمی متخصص و مرتبه علمی آنها، این رشته‌ها به جمع رشته‌های دانشگاه اضافه می‌شود.

شایان ذکر است در حال حاضر در دانشگاه کاشان 48 دانشجو در دوره دکترا مشغول به تحصیل هستند.

 


نظر شما :