آگهی پذیرش دانشجوی دوره‌ی دکتری تخصصی (PhD) دانشگاه کاشان دررشته های مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) وفیزیک (فیزیک هسته ای- فیزیک حالت جامد - فیزیک اتمی مولکولی)در نیمسال دوم سال‌تحصیلی ۸۸-۸۷

۳۰ مهر ۱۳۸۷ | ۰۳:۲۳ کد : ۵۷۹ اخبار دانشگاه اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۵۳۸

 

دانشگاه کاشان از بین داوطلبان واجد شرایط زیر جهت دوره‌ی دکتری(Ph.D.) در رشته‌های مندرج در جدول پیوست براساس قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی دانشجو می‌پذیرد.
الف: شرایط عمومی
1. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
2. التزام به قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
3. عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروههای محارب و ملحد و عدم هواداری از آنها
4. نداشتن سوء پیشینه کیفری به تشخیص مراجع صلاحیت‌دار
5. نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد
ب: شرایط اختصاصی
1. داشتن مدرک کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) در یکی از رشته‌های مندرج در جدول پیوست از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور یا مؤسسات و دانشگاههای خارج از کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.
تبصره1: دانشجویان کارشناسی‌ارشد که تا 30/11/87 فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند در امتحان ورودی شرکت کنند.
تبصره2: متقاضیان بامدرک تحصیلی معادل کارشناسی‌ارشد مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.
2. موفقیت در آزمون ورودی دوره دکتری
3. کلیه داوطلبان ورود به دوره دکترای دانشگاه باید در آزمون ورودی دوره دکترای شرکت‌ نمایند. پذیرش دانشجویان بورسیه پس از موفقیت در آزمون ورودی، تابع ضوابط خاص دانشگاه و وزارت متبوع می‌باشد.
4. دانشجویان فعلی دوره دکتری اجازه شرکت در آزمون را ندارند.
نکات مهم:
1. دررابطه با نحوه اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان دوره دکترای تخصصی داخل، به استناد دستورالعمل اجرایی شماره 19553/11 مورخ 2/12/77، متقاضیان بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بایستی دارای شرایط ذیل باشند:
الف: کسب اعلام نیاز از یکی از دانشگاههای داخل
ب: حداکثر سن در هنگام ثبت‌نام 33 سال
تبصره1: داوطلبانی که بورسیه نشوند می‌توانند به عنوان دانشجوی غیر بورسیه تحصیل کنند و برای دانشجویان غیر بورسیه شرط سنی وجود ندارد و با آنها مطابق ضوابط و مقررات آموزش رایگان عمل می‌شود.
تبصره2: به ازای هریک سال حضور داوطلبانه رزمندگان در جبهه، هریک سال اسارت آزادگان و هر 10% از کارافتادگی جانبازان، یک سال به حداکثر شرط سنی داوطلب حداکثر تا 7 سال افزوده می‌گردد. همچنین حداکثر سن برای زوجه شهداء، مفقودین، اسراء و جانبازان بالای 70%، 37 سال تعیین می‌شود.
د: 30% پذیرش در این رشته به مربیان رسمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اختصاص دارد.
هـ: 20% ظرفیت پذیرش در هر رشته طبق قوانین و مقررات جاری به ایثارگران انقلاب اسلامی (رزمندگان، آزادگان، فرزندان شهداء و جانبازان) اختصاص دارد.
تبصره: داوطلبان موارد (د و هـ) از بند 1 باید در کلیه مراحل آزمون ورودی حداقل 80% از امتیازات کسب شده توسط آخرین پذیرفته شده آزاد را احراز نمایند.
2. داوطلبانی که در استخدام دستگاههای دولتی هستند باید برای ثبت‌نام، مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا مأموریت تحصیلی را ارائه نمایند. (تکمیل فرم شماره 2 الزامی است).
3. داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه می‌باشند، با ارائه گواهی از محل خدمت خود مبنی بر اینکه تا 30/11/87 خدمت خود را به پایان خواهند رساند می‌توانند در آزمون شرکت نمایند.
4. تحصیل در دوره دکتری، تمام ‌وقت می‌باشد و پذیرفته‌شدگان به هیچ‌ وجه حق اشتغال به‌کار دیگری را ندارند.
5. چنانچه در هر مرحله از ثبت‌نام، برگزاری امتحانات و در طول تحصیل محرز گردد که داوطلب دارای هر یک از شرایط یاد شده نبوده یا احراز نمی‌نماید، بلافاصله از ثبت‌نام، شرکت در امتحان و ادامه تحصیل جلوگیری بعمل آمده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
6. پذیرش نهایی دانشجو دردوره دکتری به ترتیب پس از موفقیت در آزمون کتبی، اکتساب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی، انجام مصاحبه علمی و طی مراحل گزینش توسط وزارت متبوع، انجام خواهد شد.
7. ارائه اصل گواهی تا قبل از آزمون جامع مبنی بر کسب حد نصاب نمره بان در یکی از آزمون‌های انگلیسی (50 از MCHE، 500 از TOEFL، 450 از TOLIMO و 5 از IELTS) که بیش از 2 سال از تاریخ اخذ آن نگذشته باشد.
8. مدارک ارسالی داوطلبان و همچنین وجه ثبت‌نام حتی اگر داوطلب در آزمون شرکت نکند به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.
مدارک مورد نیاز:
1. فرم تکمیل شده تقاضانامه ثبت‌نام (دقت شود تمامی مندرجات تکمیل شود).
2. یک برگ فتوکپی از کلیه صفحات شناسنامه
3. چهار قطعه عکس4×3 با ذکر مشخصات در پشت آنها
4. فتوکپی کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرکی دال بر روشن بودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور یا گواهی اشتغال به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد
5. فتوکپی ریز نمرات و گواهی مدرک کارشناسی ارشد
6. گواهی اشتغال به تحصیل (فرم شماره 1) برای دانشجویان کارشناسی ارشد از مؤسسه آموزش عالی مبنی بر اتمام دوره تحصیل حداکثر تا 30/11/87
7. فتوکپی حکم رسمی اشتغال به کار در دانشگاهها برای اعضاء هیأت علمی
8. گواهی معتبر مبنی بر حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه برای متقاضیان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان
9. اصل رسید فیش بانکی به مبلغ (400000 ریال) چهارصدهزار ریال بابت حق ثبت‌نام به حساب جاری شماره 54499 نزد بانک تجارت شعبه دانشگاه کاشان ( کد شعبه 16090) قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت ایران
تبصره: به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نحوه ثبت‌نام و ارسال مدارک:
داوطلبان باید با رعایت نکات فوق، فرم تقاضانامه ثبت‌نام را تکمیل و همراه با مدارک خواسته شده با پست پیشتاز به نشانی: کاشان، بلوار قطب راوندی، دانشگاه کاشان، حوزه معاونت آموزشی، مدیریت تحصیلات تکمیلی، کد پستی 51167-87317 ارسال نمایند. در ضمن آخرین مهلت دریافت مدارک 25/8/87 می‌باشد.
داوطلبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن 5513011-0361 با کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تماس حاصل نمایند.
تاریخ و محل توزیع کارت و آزمون کتبی:
- کارت ورودبه جلسه آزمون درروز سه‌شنبه 12/9/87 درحوزه معاونت آموزشی توزیع می‌گردد.
- آزمون کتبی در روز چهارشنبه 13/9/87 در محل دانشکده علوم برگزار خواهد شد.
- همراه داشتن کارت شناسایی معتبر الزامی است.
- کارت ورود به جلسه آزمون منحصراً به شخص داوطلب تحویل داده می‌شود. 

 

 

فرم ثبت نام و مواد امتحانی


معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 


نظر شما :