آغاز همکاری دانشگاه کاشان با دانشگاه کِنِسای آمریکا

۲۷ مهر ۱۳۸۷ | ۱۲:۵۴ کد : ۵۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۸۱

 

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌اللمی دانشگاه کاشان، از آغاز ارتباط علمی، پژوهشی دانشجویان و استادان این دانشگاه با استادان و دانشجویان دانشگاه ایالتی کنسای آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس خبر داد.

دکتر «جواد صفایی قمی» گفت: در اولین جلسه که به مدت دو ساعت در دانشگاه کاشان برگزار شد «دکتر آنه‌ریچاردز» از استادان دانشگاه ایالتی کنسای آمریکا،‌ نحوه تنظیم و نگارش صحیح مقالات علمی را برای دانشجویان زبان انگلیسی این دانشگاه از طریق ویدئو کنفرانس ارائه کرد.

وی افزود: با برگزاری این نشست علمی،‌ دانشجویان سؤالات خود را مطرح و به تبادل نظرات و رفع اشکالات پرداختند.

 

 

دکتر صفایی قمی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان هم در اقدامی متقابل به همین روش توسط دکتر عباسعلی فراهتی از اساتید دانشکده علوم انسانی موضوع تمدن ایران و اسلام و تأثیر آن بر تمدن جهان و غرب را برای دانشجویان آن دانشگاه ارائه داد. در این جلسه که با حضور بیش از20 دانشجوی آمریکایی برگزار شد تمدن از دیدگاه دانشمندان اسلامی و غربی بررسی شد که مورد توجه دانشجویان دانشگاه کنسا قرار گرفت و مقرر شد جهت آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان آمریکایی از فرهنگ و تمدن ایران و همچنین دین اسلام این قبیل جلسات از طریق ویدئو کنفرانس ادامه یابد.

 

 

مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کاشان ‌هدف از برگزاری این جلسات علمی را گسترش مبادلات و همکاری‌های علمی و فنی، انتقال تجربیات و ارتقاء سطح تبادلات و آگاهی‌های علمی و پژوهشی ذکر کرد و اظهار داشت به همین منظور در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با دانشگاه کنسای آمریکا امضاء خواهد شد.

لازم به ذکر است این سلسله از کلاس‌ها با هماهنگی دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دانشکده علوم انسانی و مرکز رایانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه برگزار می‌شود.

 


نظر شما :