کارگاه آموزشی مباحث اخلاقی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۷ آبان ۱۳۸۷ | ۱۹:۱۰ کد : ۵۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۱۰

کارگاه آموزشی طرح مباحث اخلاقی روز سه‌شنبه با حضور کارکنان انتظامات دانشگاه کاشان در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمود اکبری» محقق و نویسنده در این کارگاه آموزشی، محیط دانشگاه را از جمله محیط‌های مناسب برای رشد و شکوفایی جوانان دانست و فراهم‌کردن بستر مناسب فرهنگی بر طبق اصول، ارزش‌ها و مبانی اسلام را به مسئولان توصیه کرد.

وی داشتن حجاب و عفاف اسلامی را بهترین مأمن برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانشجویان دانست و گفت: جوانان دانشجو باید با رعایت حجاب و غیرت دینی، به مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازند.

وی وظیفه همه مسئولان و کارکنان انتظامات را جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه ذکر کرد و اظهار داشت اگر مسئولان نسبت به خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی تعهد داشته باشند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند از بسیاری نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌شود.

ایشان، بهترین شیوه‌های مبارزه با منکرات در جامعه را اخلاق و زبان نیک، جلب اعتماد، رعایت احترام و ادب عنوان کرد و افزود: آمران به معروف برای ارشاد و راهنمایی باید شرایط زمانی و مکانی افراد را در نظر بگیرند و با هماهنگی و زمینه‌سازی و از راه دوستی و به طور منطقی رفتارهای بد را تذکر دهند و از برخورد فیزیکی پرهیز کنند.

به گفته وی، تشویق کردن برای تقویت جنبه‌های مثبت، تشکیل اردوهای زیارتی و گسترش فعالیت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی و آگاهی دادن، مناسب‌ترین راهکار مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است.

 

 


نظر شما :