مجله تخصصی مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان موفق به کسب درجه و رتبه علمی ـ پژوهشی شد

۱۲ تیر ۱۳۸۷ | ۲۱:۰۰ کد : ۵۲۵ اخبار دانشگاه معاونت پژوهشی
تعداد بازدید:۲۰۹۴

 

 

 

مدیر مسئول مجله تخصصی مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان گفت: این مجله تخصصی درجه و رتبه علمی ـ پژوهشی گرفت.

دکتر حسین حیدری، با اشاره به چاپ اولین شماره این مجله در تابستان 84 افزود: این مجله که به صورت فصلنامه منتشر می‌شود مجوز علمی ـ پژوهشی خود را از کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور مستقر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرد.

به گفته وی تاکنون 5 شماره از این مجله به چاپ رسیده و شماره‌های 6 و 7 آن نیز در دست چاپ است.

وی، هدف از انتخاب عنوان و انتشار مجله مطالعات عرفانی را، وجود پتانسیل‌های قوی استادان دانشکده علوم انسانی و مجموعه سه گروه ادبیات فارسی، الهیات و معارف ذکر کرد و گفت: این مجله تخصصی آماده ارائه و چاپ مقالات پژوهشگران و استادان با موضوع مطالعات عرفانی از سراسر کشور است.

دکتر حیدری با اشاره به اینکه مطالعات عرفانی محدود به یک دین خاص نبوده و همة ادیان را شامل می‌شود اظهار داشت: موضوع مطالعات عرفانی می‌تواند مورد توجه و استفاده بقیة پژوهشگران گروه‌های روان‌شناسی، جامعه شناسی و ادبیات انگلیسی هم قرار گیرد.

به گفته وی، هیأت تحریریه این مجله با ترکیب قوی‌ترین اساتید صاحب‌نظر دانشگاه‌های معتبر کشور و استادان دانشگاه کاشان انتخاب و بزرگان اهل قلمی همچون دکتر شفیعی کدکنی، دکتر مجتبایی، دکتر عابدی، دکتر توفیق هاشم‌پور سبحانی، دکتر اصغر دادبه، دکتر پورنامداریان و دیگر استادان صاحب‌نام کشور از نویسندگان و اعضای شورای نویسندگان این مجله هستند.

وی از همکاری استادان این دانشگاه، دکتر راستگو و دکتر روحانی قدردانی کرد و خاطر نشان کرد: بدون همکاری و پشتوانه علمی و اجرایی این استادان این مجله قادر به ادامه حیات و انتشار نبود.

دکتر حیدری یادآور شد: جهت ارتقاء این مجله علمی پژوهشی با تمهیدات صورت گرفته، امید است بتوان با همیاری و تعامل برخی از استادان دانشگاه‌های انگلستان، مجله مطالعات عرفانی بین‌المللی شده و انتشار همزمان مقالات آن به دو زبان فارسی و انگلیسی انجام شود.

ایشان خاطر نشان کرد: به جهت دشواری‌های مالی در مراحل انتشار، ویراستاری و چاپ آن و کاستن بخشی از هزینه‌ها، کلیة شماره‌های انتشار یافته مجله به صورت تمام متن در وب سایت دانشگاه به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دارد و قابل استفاده پژوهندگان در تمام دنیاست و چاپ کاغذی آن هم به طور همزمان انجام می‌شود.

به گفته وی، همة اهالی اهل قلم، پژوهندگان، پژوهشگران و استادان برای دریافت مجله و ارسال مقالات خود می‌توانند با مدیریت اجرایی این مجله، آقای حسین عبداللهی مستقر در واحد روابط عمومی دانشگاه کاشان هماهنگی نمایند.

دکتر حیدری یادآور شد: مقدمات لازم برای نمایه شدن این مجله در مرکز منطقه‌ای و اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ISC انجام شده است.

وی در پایان، جهت بقاء و ارتقاء بینشتر این مجله تخصصی همیاری همه پژوهندگان داخل و خارج از کشور را لازم دانست.

گفتنی است این مجله با صاحب امتیازی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان و مدیر مسئولی دکتر حسین حیدری و سردبیری دکتر سیدمحمد راستگو و دکتر محمود عابدی منتشر شده است.

 

 


نظر شما :