حضور دانشگاه کاشان در نمایشگاه دستگاه های اجرایی در زمینه مدیریت سبز

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۱ کد : ۴۹۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۳۸
حضور دانشگاه کاشان در نمایشگاه دستگاه های اجرایی در زمینه مدیریت سبز

نخستین نمایشگاه دستگاه های اجرایی پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در زمینه مدیریت سبز در سازمان برنامه و بودجه با حضور معاون وزیر علوم، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی روسای دانشگاه های برتر کشور گشایش یافت.


دانشگاه کاشان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشی و علمی در زمینه مدیریت سبز به منظور صرفه جویی در زمینه انواع انرژی، آب، نور و حتی خاک را عرضه نموده است.

 معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در آیین بازید از غرفه دانشگاه، دانشگاه کاشان را یک از دانشگاه های موفق در حوزه مدیریت سبز بیان کرد و گفت: با بازدیدی که از غرفه مدیریت سبز دانشگاه کاشان داشتم تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

 دکتر محمدحسین امید اظهار امیدواری کرد: با حمایت هایی که در بودجه 96 پیش بینی شده است طرح های مدیریت سبز دانشگاه کاشان توسعه بیش از پیش داشته باشد.

معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین در آیین افتتاح این نمایشگاه از اختصاص یک ردیف بودجه مستقل در سال آینده از سوی این وزارتخانه برای حمایت از طرح های مدیریت سبز در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری خبر داد.

دکتر محمدحسین امید اظهار داشت: این نمایشگاه خوشبختانه پس از حدود سه سال و نیم از شروع آغاز به کار دولت یازدهم و در راستای مسئولیتی که برای وزارت علوم در حوزه توسعه پایدار تعریف شده بود، افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه کلیه اقدامات مختلف این مراکز در حوزه مدیریت سبز و توسعه پایدار شامل استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، پساب ها، کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی و آب به نمایش گذاشته شده است گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در طول سه سال گذشته اقدامات مناسبی را در حوزه مدیریت سبز انجام داده اند.

وی همچنین از اختصاص یک ردیف بودجه مستقل از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مراکز آموزشی، پژوهشی فعال در حوزه توسعه مدیریت سبز خبر داد و افزود: این بودجه برای نخستین بار و برای سال آینده به منظور اختصاص به این مراکز تعریف شده است.

دکتر امید تاکید کرد: این بودجه صرفا در اختیار مراکز آموزشی و موسسات پژوهشی و دانشگاه های فعال کشور در حوزه مدیریت سبز قرار خواهد گرفت.

گفتنی است نخستین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبر با حضور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در محل سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

این نمایشگاه تا بیستم بهمن ماه در سازمان برنامه و بودجه و 10 دانشگاه برتر این نمایشگاه از جمله دانشگاه کاشان از بیست وسوم تا بیست و ششم در مجلس شورای اسلامی برای بازدید علاقمندان دایر است.


نظر شما :