تجلیل از خانواده شهید سردار حاج محمود غلامزاده در دانشگاه کاشان

۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۱ کد : ۴۸۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۴۷
تجلیل از خانواده شهید سردار حاج محمود غلامزاده در دانشگاه کاشان

همزمان با مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر با حضور رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه از خانواده شهید سردار حاج محمود غلامزاده در دانشگاه کاشان تجلیل شد.

این شهید والامقام نخستین جانباز انقلاب اسلامی در شهر کاشان بود که با اوج گیری پیروزی انقلاب اسلامی در 22 آذر 1357 در تظاهرات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی، هنگام حمله مأمورین رژیم به مردم هدف گلوله قرار گرفت و با اصابت گلوله به قسمت نخاع، از دو پا فلج و به درجه رفیع جانبازی نائل شد.

وی همزمان با تأسیس سپاه، به عضویت این نهاد درآمد و در عمده فعالیت‌های اجتماعی و انقلابی حضور داشت؛ او علی‌رغم تحمل سختی به جبهه اعزام شد و همواره امیدبخش رزمندگان اسلام بود.

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم با اهداء لوحی تقدیری از ایثار و فداکاری همسر این شهید والامقام تجلیل کرد.

دکتر عباس زراعت در این لوح افزوده است: مــدال افتخاری که شـما به واســطه شهــــادت شهیـــد  و الامقام سردار سرافراز حــاج محمود غلام‌زاده   با خود دارید، گوهری بی بدیل از اخلاص و ایثار و دینداری است که در سال‌های همدلی و ایثار با بذل جان آن مهاجر الی الله حاصل گردیده است.

رییس دانشگاه کاشان تصریح کرده است: شهید، شاهد همیشه‌ی تاریخ و حماسه ساز دوران‌هاست که سخن و مرامش همیشگی و همه جایی است و تنها این توفیق تابناک برای پاک‌ باختگانی میسر می‌شود که عزیزترین گوهر وجود یعنی جان شیرین را به مسلخ عشق می‌برند.آنچه که این بیت معزز را در چشم و  دل مردم کاشان دلنوازتر نموده، تحمل رنج و مشقت قریب به 38سال زندگی با جانبازی است که زندگی خود را روی  صندلی چرخدار  ادامه داد و  نشسته ایستاد.

دکتر زراعت ادامه داده است: با ارج‌داشت مقام شامخ آن شهید و  با مغتنم شمردن حضور شما در دانشگاه کاشان به روح همه شهدای گرانقدر وسلسله جنبان قافله شهدا، امام راحل ادای احترام می‌کنیم و بر تجدید عهد با آرمان‌هایشان پیمان می‌بندیم.

سردار حاج محمود غلامزاده در 21 فرودین 1330 در شهرستان کاشان متولد شدو در روز شنبه 27 آذر ماه 95، پس از 38 سال زندگی بر روی ویلچر و چند ماه تحمل رنج بیماری در سن 65 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل  شد.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

نظر شما :