کتاب گویای من یا چشمهایم اثر عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در نمایشگاه کتاب کاشان رونمایی شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۹ کد : ۴۸۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۶۳
کتاب گویای من یا چشمهایم اثر عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در دومین نمایشگاه کتاب کاشان رونمایی شد

کتاب گویای "من یا چشمهایم" توسط نرگس نیکخواه قمصری نویسنده روشندل و عضو هیات علمی دانشگاه کاشان با حضور رئیس دانشگاه کاشان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

 

رییس دانشگاه کاشان در آیین رونمایی از این کتاب گفت: کتاب گویای من یا چشم هایم می تواند حامل این پیام باشد که انسان باید روی پای خود بایستد و نویسنده این کتاب به رغم نابینایی الگویی برای تلاش های مستمر در زندگی است.

دکتر عباس زراعت افزود: نکته دیگر این کتاب این است که ما خود را باور کرده و داشته های خود را شناخته و تقویت کنیم که این موجب توانمندی انسان در انجام بسیاری از امور می شود.

 

وی با بیان اینکه این کتاب در چهارفصل تهیه شده است، افزود: در فصل اول سوالهای یک نابینا از زندگی و در فصل دوم نظریه های علمی مطرح شده است که با توجه به تحصیلات نویسنده در رشته جامعه شناسی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: فصل سوم این کتاب نیز تعریف نابینایی است و به بیان نیازهای نابینایان می پردازد و در آخرین فصل نیز نویسنده علاوه بر بیان تجربیات شخصی خود مصاحبه هایی با دیگر نابینایان انجام داده است.

 

نویسنده این کتاب گویا نیز گفت: کتاب گویای تجربیات کسی است که در 19 سالگی قادر به دیدن نبوده و به تدریج با انبوه پرسش هایی مواجه شده و تلاش می کند برای آن پاسخ هایی بیابد.

دکتر نرگس نیکخواه افزود: زمانی تهیه این کتاب رخ داد که باور کردم من می توانم ولی دیگران  مثل من نمی توانند کاری کنند که جامعه یا خانواده باورشان کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که وارد حیطه نوشتن شدم دوستان نابینا و کم بینای زیادی را با توجه به اندوخته های رشته جامعه شناسی ام مورد کاوش و تحلیل علمی قرار دادم تا بگویم من به عنوان یک فرد تنها نخواهم ماند و جامعه و خانواده را کمک خواهم کرد.
   
 

نظر شما :