ارائه حدود 100 مقاله در نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران در دانشگاه کاشان

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۹ کد : ۴۸۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۱۵
ارائه حدود 100 مقاله در نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران در دانشگاه کاشان

نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

دبیر علمی این کنفرانس ملی گفت: حدود یکصد مقاله برای ارائه در این کنفرانس به دبیرخانه ارسال و پذیرفته شد که حدود 36 مقاله در این کنفرانس سه روزه به صورت سخنرانی و بقیه بصورت پوستر برای حاضران ارائه می شود.

پروفسور سید علیرضا اشرفی با بیان اینکه در این کنفرانس استادان برجسته ای از دانشگاه های کشورهای فرانسه، مجارستان، چین و ایران دعوت شده اند اظهار کرد: سعی بر این است که با استفاده از تجارب متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی  آخرین دستاوردها و پژوهش های به روز در نظریه گروه ها ارائه شود و برگزاری چنین همایش هایی می تواند در تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات روز دنیا در این زمینه برای دانشجویاان بسیار مفید باشد.


وی نظریه هندسی و ترکیباتی گروه، نظریه گروه های متناهی و نمایش های آن ها، نظریه گروه های نامتناهی، مسایل الگوریتمی در گروه ها و زبانهای صوری هندسه جبری روی گروه ها، جبر لی و روش حلقه های لی، نظریه مدل گروه ها، تعمیم ها و کاربردها در سایر شاخه های علوم و فناوری (گروه های کریستال، رمزنگاری بر مبنای نظریه گروه، گروه های کوانتومی، محاسبات کوانتومی) را از محورهای  این کنفرانس بیان کرد و افزود: نظریه گروه، یکی از مهم ترین شاخه های ریاضی محض است که کاربردهای فراوانی در سایر شاخه های علم و فناوری دارد.

عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و دبیر علمی نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی را از دیگر برنامه های این کنفرانس علمی عنوان کرد و گفت: در این کنفرانس به بهترین سخنرانی ارائه مقاله، جوایزی اهدا خواهد شد.

در این کنفرانس از طرف انجمن نظریه گروه های ایران، جایزه ویژه دکتر درفشه به بهترین سخنران هشتمین کنفرانس نظریه گروههای ایران که سال گذشته در دانشگاه تبریز برگزار شد به "دکتر زرین" اهدا شد.

نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران تا پانزدهم بهمن ماه جاری در دانشگاه کاشان ادامه دارد.
   

نظر شما :