نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۵ کد : ۴۸۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۲
نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران در دانشگاه کاشان برگزار می شود


نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان و نویسندگان سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

دبیر علمی این کنفرانس علمی گفت: این کنفرانس با محورهای  نظریه هندسی و ترکیباتی گروه، نظریه گروه های متناهی و نمایش های آن ها، نظریه گروه های نامتناهی، مسایل الگوریتمی در گروه ها و زبانهای صوری هندسه جبری روی گروه ها، جبر لی و روش حلقه های لی، نظریه مدل گروه ها، تعمیم ها و کاربردها در سایر شاخه های علوم و فناوری (گروه های کریستال، رمزنگاری بر مبنای نظریه گروه، گروه های کوانتومی، محاسبات کوانتومی) برگزار می شود.

دکتر علیرضا اشرفی افزود: در این کنفرانس آلن برتو از دانشگاه کان فرانسه، پیتر پالفی از موسسه رنی مجارستان، مریم خاتمی از دانشگاه اصفهان، ژپینگ ژانگ از دانشگاه پکن چین  و سیدحسن علوی از دانشگاه بوعلی سینا ایران سخنرانی خواهند کرد.
 

عضو هیات علمی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: از زمان فراخوان برگزاری این کنفرانس علمی حدود 120 مقاله ارسال شد که پس از بررسی هیات داوران  حدود 65 مقاله پذیرفته شده که در روز برگزاری کنفرانس 36 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت  پوستر ارائه می شود.

دکتر اشرفی خاطر نشان کرد: مهمترین هدف این کنفرانس فراهم کردن یک فرصت استثنایی برای گردهم آمدن متخصصین، علاقمندان و دانشجویان گرایش نظریه گروه ها در یک محیط دوستانه و صمیمی برای تبادل افکار و آشنایی با آخرین پژوهش ها در نظریه گروه ها می باشد.

وی با بیان اینکه  در این کنفرانس سه روزه کارگاه های آموزشی تخصصی نیز برگزار می شود افزود: با توجه به شرکت تعدادی از ریاضیدانان برجسته از کشورهای فرانسه، مجارستان و چین، این کنفرانس فرصتی مغتنم برای دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی است تا بتوانند از راهنمایی های ارزنده این مهمانان استفاده نمایند.

نهمین کنفرانس ملی نظریه گروه های ایران به مدت سه روز از سیزده تا پانزدهم بهمن ماه جاری در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 
 

نظر شما :