گردش علمی و نشست هم اندیشی استادان دانشگاه کاشان در مشهد اردهال

۰۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۸ کد : ۴۸۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۳۳
گزارش گردش علمی و نشیت هم اندیشی استادان دانشگاه کاش

جمعی از استادان دانشگاه کاشان به همراه مسوول نهاد نمایندگی و معاونین دانشجویی و فرهنگی  در برنامه گردش علمی و فرهنگی و نشست هم اندیشی استادان این دانشگاه شرکت کردند.

 

در این اردوی یک روزه که به همت دبیر خانه هم اندیشی و مدیریت ارتباطات فرهنگی دانشگاه برگزار شد، استادان نخست از محوطه باستانی تازه کشف شده در روستای استرک و جوشقان بازدید کردند و با توضیحات دکتر جاوری (رییس اداره میراث فرهنگی و استاد دانشگاه کاشان) از اهمیت و قدمت این میراث باستانی و ارزشمند آشنا شدند.

 

دکتر جاوری قدمت این گورستان را مقارن عصر آهن و ورود اقوام آریایی ها به ایران دانست و از تلاشهای صورت گرفته و برنامه های آینده میراث در باره این گورستان ،توضیحاتی را ارائه کرد.


جلسه هم اندیشی استادان بعد از ظهر در سالن کنفرانس آن بارگاه نورانی برگزار شد.در این جلسه نخست دکتر رضا شجری دبیر هم اندیشی استادان، ضمن خیر مقدم از حضور حاضران سپاس گزاری کرد.

 

سپس حجه الاسلام روحانی مسوول نهاد نمایندگی در سخنان کوتاهی از مقام و اهمیت این امام زاده لازم التعظیم سخن گفت و با نقل خاطره ای که خویش از زبان یکی از خادمان این بارگاه شنیده بود به سالم بودن پیکرهای مستقر در سرداب زیر ایوان اشاره کرد.

در پایان حجه الاسلام دکتر موحدی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه با سخنان و بیان خاطرات زیبا و ارزنده خویش ، حاضران را به تلاش و کوشش عالمانه و خالصانه، فروتنی در برابر دانشجویان و متعلمبن و رعایت حلم و بردباری با استناد به حدیثی صحیح و ارزشمند توصیه نمودند.

حضور بر بام بارگاه سلطان علی و بازدید از گنبد بازسازی شده و قسمت های توسعه یافته از برنامه های جانبی این گردش فرهنگی و صمیمانه بود.
 

نظر شما :