انتشار بیست و سومین شماره نشریه علمی پژوهشی مطالعات عرفانی

۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۶ کد : ۴۸۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۵۰
انتشار بیست و سومین شماره نشریه علمی پژوهشی مطالعات عرفانی
 

بیست و سومین شماره نشریه علمی پژوهشی مطالعات عرفانی مربوط به نیمه نخست سال 1395 انتشار یافت.

مدیر مسئول این نشریه گفت: در این شماره از مجله 10 عنوان مقاله علمی و عرفانی از محققان و نویسندگان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها ارائه شده است.

دکتر حسین حیدری، مفهوم «تقلیب عشق کبریا» در متون صوفیه (با تأکید بر آثار مولانا) از داود اسپرهم، بررسی تحولات درزمانی تعاریف عرفان و تصوف بر اساس متون نثر صوفیه تا سدۀ سیزدهم هجری به قلم  مهدی رضائی، بررسی آداب و رسوم خانقاهی در متون منثور متصوفه تا قرن هفتم هجری به خامه فاطمه سادات طاهری ، زهرا کوچکی سنجانی، بازتابش های نقش اسطوره ای خورشید در مثنوی مولانا ، نوشته زهراالسادات قریشی، مهین حاجی زاده، ویژگی های سرّ در کشف المحجوب و مطابقت آن با متون منثور صوفیه به قلم حجت کجانی حصاری، ارتباط شهود انوار رنگی و گذر از اطوار وجودی در مکتب کبرویه نوشته خیرالله محمودی ، معصومه بخشی زاده و مطالعۀ تطبیقی معراج نامۀ علاءالدوله سمنانی و مصیبت نامۀ عطار نیشابوری از زرین تاج واردی، حسین طاهری را از جمله مقالات ارائه شده در این شماره از مجله عنوان کرد.
 

وی  با بیان اینکه مجله تخصصی مطالعات عرفانی تابستان از سال 1384 در زمینه سنت عرفانی ادیان مختلف منتشر شده است اظهار داشت: هدف از  انتشارمجله مطالعات عرفانی:1- کمک به ارتقای سطح پژوهش در زمینه موضوعات، مباحٍث ومفاهیم عرفانی در سنت های ادیان مختلف 2- جهت دهی وسمت وسو بخشیدن به مطالعات پراکندهای که در زمینه مباحٍ عرفانی به انجام میرسد. 3-ایجاد فضا وبستر مناسب برای انتشار به موقع یافته های نوین پژوهشگران در زمینه مطالعات عرفانی است.
        
مجله مطالعات عرفانی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام WWW.ISC.gov.ir و در بانک اطلاعات نشریات کشور: WWW.magiran.com و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی WWW.SID.ir نمایه می شود.

ادرس وب سایت مجله :  http://s-erfani.kashanu.ac.ir


نظر شما :