برگزاری کارگاه مشاوره اسلامی در دانشگاه کاشان

۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۰ کد : ۴۸۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۹۵
برگزاری کارگاه مشاوره اسلامی در دانشگاه کاشان

چهارمین هفته کارگاه مشاوره اسلامی با حضور جمعی از مبلغین و مشاورین در دانشگاه کاشان برگزار شد.

استاد میرزایی در ادامه بحث روابط دختر و پسر با اشاره به آیات مبارکه سوره های نساء و مائده گفت: در روابطی که هدف، ازدواج است باید خانواده ها در جریان قرار بگیرند چون یکی از موانع همین خانواده ها هستند.

وی به سه روش ازدواج؛ 1- آشنایی دختر و پسر به تنهایی2- آشنایی همراه با پشتیبانی خانواده ها3- آشنایی همراه با پشتیبانی و مشاوره که در روش سوم استحکام بیشتری دارد؛ اشاره کرد.

میرزایی در ارتباط با اطلاع رسانی ارتباط دختر و پسر به خانواده برای ازدواج، توجه و آگاهی به مسئولیت پذیری خانواده ها، رسومات، ناهنجاری های خاص، رفتار پدر و مادر با بقیه ی فرزندان، تجربه تلخ پدر و مادر در ازدواج خود یا اطرافیان را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه مشاور قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد ازدواج ها در 3 سال اول به طلاق منتهی می شود، بیان داشت: خریدن زمان برای رشد 2 نفر باعث می شود افراد به مرحله تکامل فکری برسند.برای مثال بررسی قوه اقتصادی پسر و دادن فرصت برای تکامل اقتصادی می تواند در تصمیم گیری به آن ها کمک کند.

مدیر موسسه مشاوره انشاء گفت: انسان ها به 4مورد 1-دارایی2- دانایی3- توانایی4-زیبایی در تصمیم گیری توجه می کنند. پس باید در نظر داشت، وقتی مورد مقابل از حوزه دانایی وارد می شود حق و باطل برایش اهمیت دارد، در حوزه توانایی قوت و ضعف، نفوذ و آبرو اهمیت دارد، در حوزه دارایی ایجاد، حفظ، نفع و ضرر و در حوزه زیبایی زشتی و زیبایی مهم است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اصفهان گفت: میزان وسعت روح آدم ها به میزان وسعت توجه ایشان بر می گردد. روح می تواند بدون بدن ببیند و بشنود البته نه با هر بدنی. فقط علم و آگاهی توجه به نفس نیست بلکه شادی- غم-اضطراب و افسردگی هم خود توجه وتعلق است، که باعث شادی وافسردگی و اضطراب می شود. در طول عمر اگر کم کم توجه عقلویت را از مال، جسم، پول و.... بکنید راحت تر می توانید آماده مرگ شوید.

وی با بیان اینکه در روان شناسی غرب انسان را معلول اتصالات و هیجانات و جبری می دانند افزود: ولی روان شناسی اسلامی اختیاری می داند و مورد لاعلاج را فقط حماقت می شناسد.

استاد میرزایی در پایان با اشاره به آیه 20 سوره حدید بیان داشت:این آیه یکی از خط کش های شخصیت شناسی سنی است و انسان درچارچوب جدول وجودی خودش می تواند اختیار کند.

لازم به ذکر است، کارگاه تخصصی مشاوره اسلامی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از 25 آذرماه آغاز و تا 23 دی ماه ادامه دارد، این کارگاه پنجشنبه هر هفته در دانشگاه کاشان با حضور مشاورین دفتر مشاوره، مبلغین و ائمه جماعت دانشگاه برگزار می شود.

نظر شما :