دیدار اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان با حجت الاسلام سیدحسن خمینی

۰۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۴ کد : ۴۸۵۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۸۶
دیدار اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان با سیدحسن خمینی

جمعی از اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان در روز بیست و چهارم آذر ماه امسال با حجت الاسام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان سوالاتی را حول وظایف جنبش های دانشجویی و برخی اقدامات صورت گرفته در اوایل انقلاب و در زمان فعلی، مطرح کردند و سپس سید حسن خمینی به ایراد سخنان خود پرداختند.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در این دیدار در خصوص گسست نسلی گفت: من فکر می کنم این نسل اگر راه دیگری را طی کند، نباید بگوییم این نسل دچار گسست شده است. مسلماً تغییر و تحولاتِ عصر جدید، روش جدیدی را برای زندگی می طلبد.
 
وی با اشاره به اینکه  انفجار اطلاعات که یک بحث علمی و تخصصی هست، اگر درست مدیریت نشود می تواند آسیب زا باشد افزود: شما الآن با انبوهی از اطلاعات در ارتباط هستید که اگر نتوانید به صورت درست آن ها را کنار هم بگذارید دچار آسیب می شوید.

وی خاطر نشان کرد: گسست نسلی این معنی را نمی دهد که هر کاری که قبلاً (نسل قبلی) انجام می داده است، امروز هم باید (نسل جدید) انجام بدهد.

وی افزود: اگر می خواهیم دچار گسست نسلی نشویم باید به کارهای گذشتگان به دیده ی احترام نگاه کنیم و اگر اشتباهی در کارهایشان صورت گرفته، از آن ها درس بگیریم و ما آن ها را تکرار نکنیم، چرا که  گسست نسلی به تکرار شکست های قبلی می انجامد.

حجت الاسلام خمینی  بالا بردن دانش را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر آدم دانش خود را نسبت موضوعات بالا ببرد، هیجان کاذب کم می شود.

وی افزود: هیجان کاذب یعنی هیجانی که از اطلاعات ناقص و کاذب است و هیجان سالم یعنی هیجانی که محصول اطلاعات صحیح و درست است. لذا ما باید نسبت به شرایط اجتماعی، سوادمان را بالا ببریم..

وی افزایش شجاعت را به دانشجویان مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: وجه تمایز مثبت جنبش های دانشجویی شجاعت است و به شدت شجاعت را در مجموعه ی خود نهادینه کنید.

حجت الاسلام سید حسن خمینی در پایان افزود: پس در نهایت ما برای این که بتوانیم درست تصمیم بگیریم و عمل کنیم باید به کارهای گذشتگان به دیده ی احترام بنگریم، به جامعه ی خود احساس دین کنیم ودانش خود را در مسائل اجتماعی بالا ببریم.
   
 

نظر شما :