انعقاد تفاهم نامه جهت احداث نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دانشگاه کاشان با سرمایه گذاری خارجی

۰۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۸ کد : ۴۸۵۲ اخبار دانشگاه تفاهم نامه
تعداد بازدید:۱۲۹۷
احداث نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دانشگاه کاشان با سرمایه گذاری خارجی

دانشگاه کاشان و یک هلدینگ بین المللی به منظور ساخت نیروگاه 10 مگاواتی برق خورشیدی در محل دانشگاه کاشان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه همکاری که بین دانشگاه کاشان و «هولدینگ شرکت الکترا و شرکت تامین تجهیزات الکترونیکی شنزن (اس ای دی) از هنگ کنگ امضا شده است.

قرار است سرمایه گذار خارجی در فاز اول اجرای پروژه، تامین مالی 20 میلیون دلاری نیروگاه‌ برق خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات را بر عهده بگیرد.

رییس پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان در تشریح محتوای تفاهم نامه گفت: شرکت سرمایه گزار در نظر دارد پس از انجام فاز اول پروژه، ظرفیت نیروگاه نصب شده را تا 100 مگاوات و به حجم سرمایه گذاری 200 میلیون دلار افزایش دهد..

دکتر سعید گلابی همچنین خاطر نشان کرد: مطالعات فنی و اقتصادی صورت گرفته طی یک سال گذشته توسط پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان ، نشان می دهد احداث نیروگاه برق خورشیدی با مقیاس بزرگ در شهر کاشان از لحاظ فنی امکانپذیر است و دارای توجیه اقتصادی می باشد.

پیش بینی می شود با بهره برداری این نیروگاه، سالانه بالغ بر 18 میلیون کیلو وات ساعت برق پاک تولید شود و از انتشار 16 هزار تن دی اکسید کربن جلوگیری نماید.

لازم به ذکر است هولدینگ بین المللی الکترا و اس ای دی از سابقه تامین تجهیز بیش از 3500 مگاوات تجهیزات نیروگاه برق خورشیدی برای پروژه های مختلف سرتاسر جهان برخوردار است.
 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :