پروفسور منصوری: پژوهش پایه و اساس تحول علمی است

۰۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۴ کد : ۴۸۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۶۶
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تحول علمی را مهمترین نیاز کشور برای توسعه دانست و گفت: پژوهش پایه و اساس تحول علمی است

استاد دانشگاه فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، تحول علمی را مهمترین نیاز کشور برای توسعه دانست و گفت: پژوهش پایه و اساس تحول علمی است.

 

پروفسور رضا منصوری در مراسم بزرگداشت روز پژوهش در  دانشگاه کاشان  وضعیت آموزش عالی کشور را نامناسب دانست و اظهار کرد: آموزش عالی دانشگاه ها امروز وارد حبابی شده اند که به زودی خواهد ترکید.

 

 وی به رشد بی رویه دانشجویان در دانشگاه ها  اشاره کرد و افزود: پذیرش این تعداد دانشجو بدون تفکر و برنامه، آسیب های جدی را در کشور ایجاد کرده و با تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار در کشور مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه تا 20 سال آینده دولت امکان حمایت از دانشگاه ها را نخواهد داشت خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل، دانشگاهی تاثیر گذار خواهد بود که کارآفرین باشد و به دولت نیازی نداشته باشد.

 

دکتر منصوری توان علمی دانشگاه کاشان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این دانشگاه با پتانسیل های بالقوه ای که در تمامی زمینه ها دارد امکان متحول شدن را دارد.

 

 وی ارائه کارهای تحقیقاتی را لازم و راه برون رفت مشکلات دانست و تاکید کرد: طرح های تحقیقاتی باید در راستای رفع نیازهای جامعه  باشد.

 

استاد دانشگاه فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، متصل شدن دانشگاه با جامعه و صنعت را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: برای تحول علمی نباید منتظر دولت باشیم و تحول باید از تک تک افراد و از دانشجویان شروع شود.

 

دکتر منصوری به تشکیل موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی اشاره کرد و افزود: این موسسه از طرح های تحقیقاتی کاربردی حمایت می کند.


نظر شما :