کارگاه مشاوره اسلامی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۸۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۴۲
کارگاه مشاوره اسلامی در دانشگاه کاشان برگزار شد

اولین جلسه کارگاه مشاوره اسلامی با حضور حجت‌الاسلام حسین میرزایی، رییس مؤسسه انشاء برگزار شد.

حجت الاسلام میرزایی اظهار داشت: اصل حاکم بر روش ما در فضای درمان و رشد از هندسه 4 وجهی" بدن، روح، محیط، ماوراء" تبعیت می کند.

مدیر مؤسسه انشاء در ادامه به تعریف مشاوره پرداخت و ابراز داشت: نظر باید شفاف و روشن باشد باید صریح به فرد بگوییم باید چه کار کند.

وی با بیان اینکه صواب در این تعریف دو ویژگی دارد: 1- حق باشد 2- خیر باشد افزود: حق هم یعنی مطابقت با قانون و قرارداد خداوند و به نفع فرد باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه طبق فرمایشات امام صادق(ع) نباید به افراد لجوج- مستبد به رای، دمدمی مزاج، سست اندیش و دشمن مشاوره دارد خاطر نشان کرد:  راه حل مشاوره به این گروه این است که ابتدا عیبهای فوق را برطرف کنید و بعد سراغ مشورت بروید.

استاد میرزایی در بخش دیگر به  نظریه شخصیت در مورد رابطه دختر و پسر اشاره کرده است و گفت: مرتفع شدن روحیه تجربه گرایی ،  تمایل به دوست داشته شدن ،  قوه هیجان گسترده ، کمبود و نقص، افسردگی، زمینه ارثی و وراثتی و تکیه گاه بودن از جمله دلایل این ارتباط است.

وی در پاسخ به یان سوال که آیا مرد و زن فطرتا بهم گرایش دارند؟ این از چه قاعده ای تبعیت می کند؟ افزود: هر چیزی به اول خودش بر می گردد. حضرت آدم از ادامه گل هوا آفریده شد و هر دو از خاک آفریده شدند برای همین بهم گرایش دارند.

استاد میرزایی زندگی انسان را در 5 کلمه دارایی- دانایی- زیبایی-توانایی-مدیریت خلاصه نمود و اظهار داشت: هر انسانی در خصوص هر یک از این موارد به دنبال ایجاد، گسترش، حفظ و بهره برداری است.

وی افزود: مرد همتش به زمین و قدرت است و زن همتش به مرد. این دو اصل که در فطرت می باشد بدون تربیت امکان ندارد. و بدون تربیت از حد خارج می شود و دین و عقل این حد را مشخص میکند. بر همین اساس است که کارها باید درخانواده تقسیم شود. خانم ها به ترتیب: 1-مواردی که به جمال و زیبایی برمیگردد 2-تعلیم و تربیت 3- اقتصادی 4- مدیریت 5- امنیتی و مردها عکس آن هستند: 1- امنیت 2- مدیریت 3-اقتصاد 4-تعلیم وتربیت 5- جمال

استاد میرزایی خاطر نشان کرد: اصل ارتباط یک قانون طبیعی- تکوینی ست. اصل ارتباط زن و مرد و دختر و پسر را نمی توان انکار کرد باید مدیریت کرد و تلاش کرد این هویت سرگردان سر به بالین مناسبی بگذارد و گرنه با سرکوب موفق نمی شوید. مشاور باید در مسیر معقول پاسخ دهد.

لازم به ذکر است کارگاه مشاوره اسلامی به همت واحد خواهران دفتر نهاد رهبری در 5 جلسه برنامه ریزی شده است که اولین جلسه آن، پنجشنبه 25 آذر ماه 95 با حضور 40 نفر از مشاورین و مبلغین و ائمه جماعات دانشگاه برگزار شد..

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نظر شما :