برگزاری کارگاه آموزشی من،‌ زندگی، خوابگاه در دانشگاه کاشان

۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۶ کد : ۴۸۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۴
برگزاری کارگاه آموزشی من،‌ زندگی، خوابگاه در دانشگاه کاشان

کارگاه آموزشی "من،‌ زندگی، خوابگاه" با حضور 50 نفر از دانشجویان دانشگاه کاشان برگزارشد.

مشاور خانواده و جوان  با طرح این سؤال که  بین من، ‌زندگی، خوابگاه کدام مورد اهمیت بیشتری دارد؟ گفت: از خوابگاه خسته می شوی چون از منِِ خودت در زندگی خسته می شوی، پس اولین واژه ای که باید از آن شروع کرد "من" است. فقدان نداشتن یکسری ویژگی ها ما را خسته می کند.

 حجت الاسلام امان اللهی ابراز داشت: در علم مدیریت 3 کلمه ای که باید در آنها غنی باشیم و بتوانیم به آنها استناد کنیم این است: رسیدن "من" به اهدافم.

مدرس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: "من" یعنی داشتن یک سری ویژگی ها یا فقدان آن. اگر خودت را دوست داشته باشی دیگران تو را دوست خواهند داشت.

 باید اولویت اول زندگی تان، خودتان باشید. باید از خود بپرسید برای چه سختی ها را تحمل کنم؟ برای همین است که ما در جامعه کمتر کسی را می بینیم که خود را خوشبخت ببیند و این مشکل ماست که خودمان رو دوست نداریم و بلد نیستیم خوبی های خودمان را بیان کنیم.

امان اللهی با بیان حدیثی از امام حسین(ع) ادامه داد: زندگی دو کلمه است. فکر و تلاش. همه ی چیزهای مادی و معنوی دنیا از یک چیز شروع می شود "فکر".  فکر تکرار می شود و احساس به وجود می آورد. و احساس دو نوع است یا عشق یا تنفر.

وی افزود: فکر تکرار می شود و دو عامل همراه آن می شود، برنامه ریزی و حرکت و در نهایت تبدیل می شود به واقعیت. پس کافیست خودت را بشناسی و خودت را لایق آن بدانی تا به هدفت برسی.

کارشناس ثابت صدا و سیمای استان اصفهان گفت: پیامبر(ص) می فرمایند: توبه پشیمانی است و پشیمانی زاده فکر است. وی پیشنهاد داد کتاب تکاپوی معنا را حتما مطالعه کنید، این کتاب فردای زندگی ما را نشان می دهد و به ما می آموزد باید سختی ها را تحمل کرد تا به هدف رسید.

وی بیان کرد: خوشبختی یعنی داشتن دوست داشتنی ها. اگر انسان غم دیروز و اضطراب فردا را فراموش کن امروز خوش است و به دوست داشتن خداوند اشاره کرد که در حدیث قدسی فرمودند: اگر انسان ها می دانستند که چقدر دوستشان دارم، می مردند، من از مهربان ترین مادرها هم مهربان ترم.

کارشناس و مشاورجوانان در پایان اظهار داشت: باید برای خود برنامه ریزی کنید تا زندگی هدفمند داشته باشید وموفق باشید باید از خداوند سپاسگزار باشیم برای هر آنچه به ما بخشیده است.

لازم به ذکر است، این کارگاه به همت واحد خواهران دفتر نهاد رهبری، روز دوشنبه 22 آذرماه در سالن فیض دانشگاه کاشان برگزارشد.

نظر شما :