کلینیک سلامت درقمصر تاسیس می شود

۰۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۷ کد : ۴۷۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۴۴
کلینیک سلامت درقمصر تاسیس می شود

 

رییس دانشگاه کاشان گفت: به زودی با کمک یکی از خیرین ارجمند کلینیک سلامت در پردیس قمصر تاسیس می شود.​

 

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه  تاسیس باشگاههای ورزشی و آموزش های غیر علمی در جامعه و بویژه ترغیب جوانان به بدنسازی به صورت غیراستاندارد خطر بزرگی برای سلامتی مردم به حساب می آید اظهار داشت: با پیشنهاد یکی از خیرین ارجمند به زودی در  پردیس قمصر مجموعه ورزشی بزرگی تاسیس می شود.

 

وی افزود: دانشگاه کاشان با توجه به وجود رشته تربیت بدنی و نیروهای علمی با تجربه در دانشگاه از این موضوع استقبال کرده و در جلسه ای در دانشگاه کاشان مقرر گردید مطالعه اولیه صورت گرفته و این امر تحقق یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه هیات امنای کلینیک سلامت مشخص شد و خیر ارجمند دیدگاههای خود را ارایه دادند.

 

دکتر زراعت با بیان اینکه  ایجاد چند استخر برای شنا و ماساژ، مجموعه بدنسازی، سالن های بدنسازی، تنیس،  بسکت بال، دوچرخه سواری در آب وغیره زیر نظر مربیان با تجربه داخلی و خارجی و با دستگاههایی مدرن از جمله نظرات این خیر ارجمند برای تاسیس کلینیک سلامت است گفت: همچنین برای احیاء  ورزش های سنتی ایشان تاکید دارند زورخانه ای هم در کنار این مجموعه تاسیس گردد.

 

وی ایجاد فضای نشاط و شادابی در جامعه، افزایش سن مفید و امید به زندگی را از اهداف خیر برای تاسیس این کلینیک بیان کرد و افزود: با تاکید این عزیز، این مجموعه به صورت خودگردان در آمده و درآمدهای آن صرف گسترش ورزش و سلامتی خواهد شد.

 

دکتر زراعت به پتانسیل های دانشگاه  در زمینه تربیت بدنی اشاره کرد و گفت:  یکی از وظایف اصلی دانشگاه، تأمین امنیت جسمی و روانی برای شهروندان است.

 

رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه متاسفانه فقدان امکانات برای پرکردن اوقات فراغت جوانان، معضلات زیادی را در زمینه های اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی بوجود آورده است و آمارهای نگران کننده ای ارایه می شود اظهار داشت: همچنین دانشگاه در قبال سلامتی دانشجویان که امانت های مردم نزد ما هستند مسوولیت دارد و اگر فرهنگ ورزش در جامعه رواج پیدا کند و ورزش به صورت علمی و تخصصی انجام شود تخت های بیمارستان ها به شدت کاهش می یابد و امنیت روانی مردم تامین می شود.

 

دانشگاه کاشان مراتب سپاس خود را از این خیر ارجمند  ابراز نموده و از کلیه کسانی که ایده های بلند اینچنینی دارند دعوت می نماید دانشگاه را در تسریع به انجام مسوولیت های خود یاری دهند.

 

گفتنی است: دانشگاه کاشان بعنوان نخستین دانشگاهی که در بحث خیرین حامی علم و تحقیقات ورود پیدا کرده و الگویی برای دانشگاههای  کشور شده است تاکنون با همت خیرین محترم فعالیت های بزرگی انجام داده است از قبیل احداث ۸ خوابگاه مجردی و متاهلی،۲ دانشکده،۲کارگاه،3 آزمایشگاه،۲سالن ورزشی، یادمان شهدا، تجهیز آزمایشگاهها، کتابخانه مطهر، صندوق قرض الحسنه، خرید فرش و ماشین لباسشویی و کولر،۲کرسی علمی وقفی، کلاس های آنلاین و غیره که امید است  با کمک خیرین بزرگوار بزودی به یکی از دانشگاههای دارای استانداردهای بین المللی تبدیل شود.


نظر شما :