امام جمعه کاشان: نخبگان بازوان مقتدر حاکمیت دینی و اسلامی هستند

۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۰ کد : ۴۷۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۵
امام جمعه کاشان: نخبگان و جوانان بازوان مقتدر حاکمیت دینی و اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: نخبگان و جوانان، سرمایه های بزرگ جامعه و از بازوان مقتدر حاکمیت دینی و اسلامی هستند.

آیت الله عبدالنبی نمازی در جمع اعضای شورای دانشگاه کاشان، با اشاره به شرایط خاص منطقه ای و جهانی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، آماده باش همه ارکان نظام را لازم دانست و اظهار کرد: باید آینده و تحولات جهانی را رصد و با امکانات موجود، ظرفیت ها را به حداکثر برسانیم و استعدادها و توانایی هایی که خداوند در اختیار نظام اسلامی قرار داده شناسایی و سازماندهی کنیم.

وی ائمه معصومین(ع)، ولایت، فقه، قرآن، حکمت، اخلاق و ولایت مطلقه فقیه را از مهمترین نعمت های خداوندی برای نظام اسلامی بیان کرد و افزود: وظیفه استادان دانشگاه هاست تا این نعمت ها و جایگاه ولایت فقیه را  به جوانان معرفی  و مزیت هایی که این انقلاب با سایر حکومت ها دارد را به درستی تبیین کنند تا بدانند در کجای تاریخ قرار گرفته اند و از چه نعمت هایی برخوردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وجه تمایز ولایت فقیه و رهبر انقلاب اسلامی نسبت به سایر نظام ها اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی فقه عبارت است از مجموعه قوانین و ارکانی که برای  حفظ نظام دنیا و تامین سعادت اخروی انسان و رفع نیازهای جامعه بشری وضع شده که دارای سه فرایند فقه القلب(اعتقادات و باورها)، فقه النفس(اخلاق) و فقه الجوارح است.

آیت الله نمازی تربیت کادر آینده نظام را وظیفه حوزه علمیه و دانشگاه ها دانست و تاکید کرد: باید دانشگاه ها دقت داشته باشند تا افرادی عالم،آگاه، متفکر و دانشمند و نفوذ ناپذیر را که پاسخگوی جامعه باشند تربیت کنند تا بتوانند مساله تشکیل تمدن اسلامی را که مورد تاکیدات مقام معظم رهبری است در جامعه پیاده سازند.

وی یکی از نقاط مورد هدف دشمن را دانشگاه ها بیان کرد و افزود: تنازعات و تقابل های سیاسی آفتی بزرگ و  برای جامعه و کشور خطرناک است و برای ایجاد تمدن اسلامی باید کمر همت را بسته و توجه داشته باشیم که هر چیز در جای خودش قرار گیرد و  شایسته سالاری و علم و تقوی را ملاک امور قرار دهیم.

در این نشست رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه نیز گزارشی از فعالیت های دانشگاه ارائه نمودند.


نظر شما :