کارگاه یکروزه توانمندسازی فعالین فرهنگی دانشگاه برگزار شد

۰۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۸ کد : ۴۷۳۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۳
کارگاه یکروزه توانمندسازی فعالین فرهنگی دانشگاه برگزار شد

کارگاه یکروزه توانمندسازی فعالین فرهنگی دانشگاه کاشان با حضور 70نفر از دانشجویان فعال کانون ها، تشکل ها و انجمن های علمی دانشگاه برگزار شد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه  در این  کارگاه به موضوع کار تشکیلاتی پرداخت و گفت: در کار تشکیلاتی باید فرد با سوالاتی که شما چه کاره اید؟(فهم موقعیت)2_چرا باید کار تشکیلاتی کرد؟(فهم جایگاه) ، آگاه باشد.

 

دکتر حسین عرب اسدی با بیان اینکه سه واژه ایی که در تشکیلات نیاز داریم عَرصه، عَرضه و عُرضه است اظهار کرد: یکی از ضعف های کار تشکیلاتی این است که عَرصه را نمیشناسیم وعَرصه همان جایی است که در معرض دید قرار می گیرید.

 

عرب اسدی افزود: تشکیلات به ما یاد می دهد عُرضه داشته باشیم و استعفا در تشکیلات دانشجویی نشان بی عُرضگی ست.

 

مدیر کل اسبق اداره ارشاد استان تهران ضمن اشاره به مسئولیت دبیران حاضر در کارگاه گفت: مسولیت شما در تشکیلات عَرصه آفرینی است و استعداد اعضا را وقتی میشناسی که در عَرصه قرار بگیری.

 

دکتر عرب اسدی در بخش دوم این کارگاه به آموزش روش شناسایی مخاطب پرداخت و گفت: در هر عملیات سخت باید اول شناسایی داشته باشیم و بعد به ترتیب نقشه کشی، قرارگاه هماهنگی، توجیه عملیاتی،سازماندهی و هدایت میدانی را در برنامه تشکیلات خواهیم داشت.

 

مدیر پایگاه مضمار در بخش سوم کارگاه ضمن اشاره به اینکه 50درصد از اختلافات تشکیلاتی در گوش ندادن است گفت: خوب گوش دادن گنجایش شما را بالا می برد و در نتیجه رشد خوبی خواهید داشت.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت:برای مخ زدن در تشکیلات ابتدا بایدبینش افراد را به چالش بکشید در مرحله دوم اشتراکات یکدیگر را پیدا کنید و بعد تشکل خود را ارائه دهید، جمع بندی کنید و در نهایت به مخاطب فرصت دهید.

 

دکتر عرب اسدی در پایان به بررسی چند مورد از مباحث اخلاق تشکیلاتی پرداخت و از فعالین خواست به پرورش نیروهایی که هر چند دیر ولی سالهایی زیادی تداوم دارند بپردازند.

 

این کارگاه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا  پایان یافت و به فعالین شرکت کننده در کارگاه بسته فرهنگی شامل کتاب صفر تا صد یک تشکل فرهنگی و سی دی پرسمان هدیه داده شد.

 

لازم به ذکر است کارگاه توانمند سازی فعالین فرهنگی و سیاسی دانشگاه کاشان به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه جمعه 30مهر ماه در پژوهشکده اسانس دانشگاه در قمصر برگزار شد.

نظر شما :