دیدار رییس دانشگاه کاشان با معاون وزیر ارتباطات

۲۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۹ کد : ۴۷۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۸۵
دیدار رییس دانشگاه کاشان با معاون وزیر ارتباطات

رییس و معاون پژوهشی دانشگاه کاشان روز سه شنبه بیست و هفتم مهرماه جاری با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کردند.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار توسعه تجارت آی تی و آی سی تی را یکی از اهداف این وزارت دانست و گفت: باید دانشگاه‌های ما برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در بخش آی‌تی و آی‌سی‌تی وارد بازار شوند و هلدینگ الکترونیکی را در کشور راه اندازی کنند.

دکتر مرتضی براری فن آوری اطلاعات و ارتباطات را  منوط به مجموعه امکانات سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه ای و ارتباطی به منظور دستیابی مطلوب به اطلاعات بیان کرد و افزود: از آنجا که حدود 90 درصد بازار تجارت این تکنولوژی در تهران است باید سعی شود با همکاری مسئولان مربوطه و بقیه ارگان ها این فناوری به دیگر شهرستان ها نیز انتقال داده شود.

وی سرمایه گذاری کمتر اشتغال و سودآوری بیشتر را از جمله مزایای این تکنولوژی ذکر کرد و اظهار داشت: با تقویت شرکتهای دانش بنیان و صنعت آی.سی.تی می توان ضمن کمک به حل مشکل اشتغال، زمینه استفاده از استعدادهای مختلف را نیز در این حوزه به خوبی فراهم نمود.  

دکتر براری توسعه خدمات الکترونیک را گام مؤثری در خلق ثروت و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال توصیف و بیان کرد: به دنبال عملیاتی شدن ایجاد نهضت تولید نرم افزار، محتوا و جهش در ایجاد اشتغال در بخش آی.سی.تی کشور هستیم.

معاون وزیر ارتباطات بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز برای زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری نیز اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای کشور توسعه خدمات الکترونیک است که باید بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

در این دیدار رییس دانشگاه کاشان نیز اعلام آمادگی دانشگاه برای توسعه این تکنولوژی در شهرستان کاشان را مورد تاکید قرار داد .

نظر شما :