برگزاری نخستین کارگاه گروه درمانی مراکز مشاوره دانشگاه‌های منطقه ۴ در دانشگاه کاشان

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ | ۲۲:۲۸ کد : ۴۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۸۰

 

اولین کارگاه گروه درمانی با حضور کارشناسان و مسئولین مراکز مشاوره دانشگاه‌های منطقه 4 کشور، 25 و 26 اردیبهشت ماه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

در آیین افتتاحیه این کارگاه دو روزه دکتر ساداتی‌نژاد رئیس دانشگاه کاشان ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در کارگاه با اشاره به توسعة مراکز مشاوره در سال‌های اخیر جایگاه آن را بالاتر از موقعیت فعلی‌اش دانست و گفت دفتر مشاوره باید از حد مشاوره دانشجویی بالاتر رفته و علاوه بر دانشجویان به اساتید و کارکنان دانشگاه هم مشاوره دهد و تمام سطوح دانشگاه را برگیرد.

وی در ادامه گفت: باید ترس از دفتر مشاوره بریزد و دانشجویان آن را به صورت مأمن و پناهگاهی برای خود بدانند که این امر نیازمند به وجود آمدن رابطه‌ای صمیمی بین دانشجویان و دفاتر مشاوره می‌باشد.

در ادامه مراسم سرکار خانم دکتر ترقی‌جاه قائم مقام و معاون دفتر مرکز مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی رشد جایگاه مراکز مشاوره در دانشگاه‌ها را وابسته به ارتقاء جایگاه دفتر مشاوره در وزارتخانه دانست و افزود: ارتباط هرچه بیشتر دفاتر مشاوره و معاونت فرهنگی به حل مشکلات دانشجویان بهتر کمک خواهد نمود.

ترقی‌جاه بررسی آسیب‌پذیری شکست را از برنامه‌های پیش‌رو در مراکز مشاوره دانشگاه‌ها برشمرد و گفت باید از شکست پلی برای پیروزی بسازیم.

در ادامه اولین جلسه کارگاه آموزشی گروه درمانی با حضور دکتر جان‌بزرگی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

این کارگاه دو روزه با حضور مراکز مشاوره دانشگاه‌های دولتی ایلام، تفرش، شهرکرد، صنعتی اصفهان، هنر اصفهان، دانشگاه اصفهان، قم، کاشان، لرستان و اراک با هدف ارتقاء سطح دانش علمی و عملی کارشناسان برگزار شد.

 


نظر شما :