دعوت رئیس دانشگاه کاشان از خیرین برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ | ۲۳:۱۱ کد : ۴۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۹۴

رئیس دانشگاه کاشان بخش خصوصی و خیرین این شهرستان را برای سرمایه‌گذاری جهت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دعوت به همکاری کرد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان با گرامیداشت هفته خوابگاه‌ها، از ساختن خوابگاه‌ها به عنوان یک اقدام فرهنگی بسیار مؤثر نام برد و گفت: با توجه به توسعه روز‌افزون رشته‌های دانشگاهی و جذب دانشجویان بیشتر، این دانشگاه با کمبود شدید خوابگاه‌ها مواجه است.

ایشان با اشاره به بازگشت سرمایه بخش خصوصی از قبیل سرمایه‌گذاری در این زمینه یادآور شد: خیرین با سرمایه‌گذاری در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی بهترین و ماندگارترین باقیات الصالحات را از خود برجای می‌گذارند.

دکتر ساداتی‌نژاد با تقدیر و تشکر از خیرین در بخش آموزش عالی به ویژه از دکتر محمود اسلامی، دکتر منوچهر آریان‌پور کاشانی، اخوان سعیدی، آقای کاظمی، دکتر آرزه‌گر و آقای علمدار گفت: دانشگاه جهت هر نوع همکاری با بخش خصوصی و خیرین برای ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی آمادگی دارد.

رئیس دانشگاه کاشان از اهداء امتیازات ویژه به داوطلبانی که با رتبه زیر 1000 این دانشگاه را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند، خبر داد و خاطرنشان کرد: دانشجویان بومی همواره از حمایت خانواده به عنوان بزرگ‌‌ترین حامی مادی و معنوی برخوردارند.

ایشان با اشاره به نامگذاری امسال به سال نوآوری و شکوفایی توسط مقام معظم رهبری گفت: در سال جدید باید نوآوری در تمام زمینه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نمایان باشد.

همچنین «ساداتی‌نژاد» از ایجاد پژوهشکده انرژی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: کویر کاشان از منبع عظیمی از انرژی خورشیدی برخوردار است و حتماً با بهره‌برداری از پژوهش‌های این پژوهشکده، انرژی خورشید اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد.

وی ضمن یادآوری پیشینه علمی کاشان و توانمندی‌های مختلف علمی دانشگاه کاشان گفت: از میان 10 محقق برتر کشور در زمینه نانو دکتر مسعود صلواتی و دکتر علیرضا اشرفی دو استاد این دانشگاه رتبه اول و دوم راکسب کردند.

لازم به ذکر است رئیس دانشگاه کاشان ایجاد پژوهشکده اسانس‌های طبیعی و رشته فرش را برای نخستین بار در کشور، از دیگر امتیازات این دانشگاه شمرد.

 

 


نظر شما :