مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۲ کد : ۴۷۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۳
مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود دوره کارشناسی 96-95  در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم پشتکار را رمز موفقیت دانشجویان دانست و گفت: هر انسانی که به جایگاه والا و بلندمرتبه دست یافته است به دلیل پشتکار و تلاش و همت اوست.

 

دکتر عباس زراعت خواندن درس تنها به دلیل مدرک را نادرست دانست و افزود: دانشجویان باید همیشه این سوال را از خود مطرح کنند که چرا به دانشگاه آمده اند و برای چه چیزی درس می خوانند؟

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محصول غرب است، اما جهان بینی غرب را با جهان بینی دینی متفاوت دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه در غرب در قرون وسطی تحت تاثیر آموزش کلیسا از دور خارج شد و علم از صحنه زندگی مردم بیرون رفت.

 

دکتر زراعت تصریح کرد: در جهان بینی دینی و اسلامی تمام عالم متعلق به خداست و حرکت به طرف خدا دارد و دانشی که می آموزیم برای این است که انسان بسازیم و انسان سازی باید هدف اصلی در دانشگاه باشد.

 

رییس دانشگاه کاشان تاکید کرد: اگر می خواهیم رشد کنیم باید به انسان توجه کنیم  و دانشجویان باید تمام هدفشان این باشد که از راه علم و دانش و تخصص خود پی به وحدانیت خدا ببرند.

 

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: اگر این جهان بینی باشد علم به معنی واقعی خودش معنا پیدا می کند.

 

رییس دانشگاه کاشان از دانشجویان خواست در ابتدای راه به عنوان یک جوان که قصد دارد برای کشور خودش کاری و خدمتی انجام دهد، ابتدا فلسفه علم را به درستی بیاموزد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک سال تحصیلی جدید، ورود دانشجویان به دانشگاه و تحصیل علم را نوعی جهاد دانست و گفت:اگر بخواهیم استقلال کشور مان حفظ شود و دست زورگویان از سر ما قطع شود راهی جز جهاد و فراگیری علم نداریم.

 

حجت الاسلام روحانی خوب درس خواندن را به دانشجویان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در کنار تحصیل علم دانشجویان باید مراقب تعهد خود نیز باشند  تا بتوانند افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی باشند.

 

پخش کلیپ، سرود، تئاتر و اجرای برنامه های متنوع از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

گفتنی است در سال جدید تحصیلی قریب به  یک هزار و 100 دانشجوی جدید  در دوره کارشناسی دانشگاه کاشان پذیرفته شده اند. 

نظر شما :