انتشار پانزدهمین شماره مجله حدیث پژوهی

۱۰ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۳ کد : ۴۷۰۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۷۶
انتشار پانزدهمین شماره مجله حدیث پژوهی

پانزدهمین شماره دوفصلنامه علمی - پژوهشی حدیث پژوهی دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیرمسئول این نشریه گفت: در این شماره از مجله مقالات علمی اعضای هیات علمی، پژوهشگران و حدیث پژوهان و نویسندگان منتشر شده است.

دکتر محسن قاسم پور اظهار داشت: در این شماره از مجله مقالاتی با عناوین روش شوشتری در کشف و تصحیح تحریفات و تصحیفات در قاموس الرجال، معرفت بین الحدّین در روایات اهل بیت، لزوم توجه به انواع دلالت‌ها در فقه الحدیث، بررسی سندی زیارت عاشورا، حدیث‌انگاری زمخشری در الکشاف و تأثیر تفسیر روایی ثعلبی بر آن ارائه شده است.

وی، اعتبارسنجی صدوری و بررسی فقه الحدیثی حدیث لعن امت، تنوع گونه‌های حدیث‌نگاری نزد ایرانیان قرن ششم، احادیث نبوی و کارکردهای آن در نهج‌البلاغه، واکاوی و بازپژوهی نقادانه روایات جعلی مِطلاقیت امام حسن و بررسی سندی و متنی روایت سبب نزول سُوَر معوذتین از دیگر مقالات ارائه شده در این شماره از نشریه بیان کرد.

مدیرمسئول نشریه حدیث پژوهی افزود: این مجله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بانک اطلاعات نشریات کشور و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی نمایه شده استو بر اساس نامه شماره 10690/3 مورخ 28/12/1387 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حائز رتبه علمی پژوهشی گردیده است.

دکتر سیدرضا مؤدب استاد تمام دانشگاه قم، سردبیری این مجله را برعهده دارد.


نظر شما :